طرح‌هایی خلاقانه و ماندگار که تحولی عظیم در تامین اجتماعی ایجاد می کنند

دکتر محمد خورشیدی طرح‌های نسخه الکترونیک و ۳۰۷۰ را از پروژه‌های خلاقانه و ماندگار خدمات سازمان تامین اجتماعی دانست که پس از موفقیت در اجرای کامل آنها، تحولی عظیم را در  سازمان تامین اجتماعی شاهد خواهیم بود.

به گزارش آتیه آنلاین، دکتر محمد خورشیدی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران گفت: در راستای بهبود کیفیت، افزایش پوشش، سهولت دسترسی و ارتقای خدمات درمانی قابل ارائه به ۴۵ میلیون نفر از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی؛ اجرای پروژه نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی انجام شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون تمامی مطب های پزشکی و دندانپزشکی، درمانگاه ها، داروخانه ها، بیمارستان ها، فیزیوتراپی ها، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه ها، در صورت آمادگی می توانند بدون استفاده از دفترچه درمانی مبادرت به نسخه نویسی و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی نمایند.

دکتر خورشیدی در خصوص تسهیلات سخت افزاری  و نرم افزاری این طرح  گفت: بخشی از تسهیلات این طرح سخت افزاری است که شامل اعطای وام کمک هزینه خرید تجهیزات رایانه ای از بانک رفاه کارگران بدون نیاز به ضامن و بدون مراجعه حضوری است.

وی افزود: همچنین، تسهیلات نرم افزاری هم در ۲ سطح خواهیم داشت که شامل استفاده از سامانه سازمان تامین اجتماعی به آدرس ep.tamin.ir و سامانه طراحی شده برای نسخه پیچی به آدرس darman .tamin.ir و نیز استفاده از نرم افزار مراکز صرفا با اتصال به سامانه سازمان از طریق واسط های برنامه نویسی کاربردی  (API) ارائه شده توسط سازمان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران در خصوص یکی دیگر از مزایای این طرح برای بیمه شدگان گفت: بیمه شدگان محترم می‌توانند برای اطلاع از سوابق بیمه درمانی خود به آدرس eservices.tamin.ir مراجعه و بعد از ثبت نام در سامانه از قسمت خدمات سلامت الکترونیک - پرونده سلامت الکترونیک من - سوابق درمانی خود را مشاهده نمایند.

وی در مورد مزایای پزشکان در این طرح گفت: پزشکان از پرداخت و تسویه ۹۵ درصد کارکرد روزانه پزشک (سهم سازمان) در صورت استفاده از امضای دیجیتال و ۸۰ درصد در صورت عدم استفاده از امضای دیجیتال به صورت علی الحساب بر خط و روزانه برخوردار خواهد شد.

دکتر خورشیدی افزود: امکان انعقاد قرارداد پزشکان و دندانپزشکان با سازمان به صورت فوری، غیرحضوری و بدون رسیدگی و تشریفات از طریق آدرس ep.tamin.ir و با شرایط عدم محدودیت سقف و عدم نیاز به تنظیم صورتحساب ماهیانه و همچنین برای وصول مطالبات با عدم نیاز به مراجعه حضوری برای تحویل نسخ و صورتحساب ها و  امکان رویت تداخلات دارویی و ... از دیگر مزایای این طرح  خواهد بود.

وی در خصوص دسترسی به پرونده سلامت گفت: دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت، داروخانه، پاراکلینیک، استحقاق سنجی برخط و حذف کسور از صورتحساب مراکز، عدم نیاز به تنظیم و ارائه صورتحساب ماهیانه و همچنین عدم نیاز به مراجعه برای تحویل نسخ و صورتحساب ها و کاهش مشکلات نسخه خوانی و امکان ارجاع مستقیم نسخه ناخوانا به پزشک (کاهش خطا) خواهیم داشت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران گفت: یکی از موارد مهم در این طرح پرداخت ۳۰ درصد مطالبات روزانه به صورت علی الحساب و برخط است که در آینده نزدیک این رقم به ۵۰ درصد افزایش می یابد.

وی ادامه داد: تشکیل کمیته راهبری نسخه الکترونیک و برگزاری جلسات هفتگی جهت بررسی روند اجرای برنامه و پیشرفت کار و تشکیل جلسات هر روزه در محل معاونت خرید راهبردی جهت اجرایی شدن طرح از جمله اقدامات انجام گرفته در ستاد مدیریت درمان  استان مازندران است.

به گفته دکتر خورشیدی تشکیل کمیته اجرایی جداگانه جهت پزشکان مستقل و پزشکان شاغل در مراکز درمانگاهی به منظور پیشبرد همزمان طرح، برگزاری نشست چندگانه با انجمن های صنفی شامل نظام پزشکی، شورای هماهنگی داروسازان، علوم آزمایشگاهی و ...، برگزاری مستمر دوره های آموزشی شهر به شهر جهت پزشکان، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیکی، برگزاری دوره آموزشی در شرایط قرمز کرونا از طریق وبینار، انعقاد قرارداد با متقاضیان قرارداد صرفا مشروط به تولید نسخه الکترونیک، ارسال هفتگی پیامک جهت اطلاع رسانی مزایای طرح و تاکید بر لزوم اجرای آن، تشکیل تیم پشتیبان متشکل از کارشناسان مطلع با هدف رفع مشکلات و سوالات احتمالی از طریق تماس تلفنی و یا حضور در محل مطب و ... از دیگر اقدامات ستاد مدیریت درمان  استان مازندران است.

وی در خصوص اجرای طرح نسخ الکترونیک در استان گفت: ما در حوزه درمان غیر مستقیم تا نهم آذرماه سال جاری (۹/۹/۹۹) با تعداد ۳۷ مرکز خصوصی طرف قرارداد هستیم و تعداد ۱۴۲ پزشک عمومی فعال داریم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران ادامه داد: ۹۴ پزشک عمومی، ۳۰ پزشک متخصص و ۹ پزشک فوق تخصص، تعداد ۱۵۰ هزار و ۶۰۰ نسخه الکترونیک را فقط در حوزه درمان غیر مستقیم تولید نمودند.

وی اضافه کرد: طرح‌های نسخه الکترونیک و ۳۰۷۰ که از سوی دکتر سالاری، مدیر عامل محترم سازمان تامین اجتماعی ارائه و با تاکیدات معاونت محترم درمان سازمان در دست اجرا داریم، از پروژه های خلاقانه و ماندگار خدمات سازمان تامین اجتماعی است که پس از موفقیت در اجرای کامل آنها تحولی عظیم را در  سازمان تامین اجتماعی شاهد خواهیم بود.

علی قمی اویلی، رئیس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی مدیریت درمان مازندران

کد خبر: 2917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =