جزییات بازگشایی مدارس پس از واکسیناسیون

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه‌ای  که با سرپرست آموزش و پرورش داشتیم قرار شد پس از تکمیل واکسیناسیون، فقط مدارسی که تعداد دانش آموز کمتری دارند، بازگشایی شود.

حسین حق‌وردی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس به صورت حضوری نخواهد بود، اظهارکرد: جلسه‌ای  که با سرپرست آموزش و پرورش و مسئولین وزارتخانه داشتیم قرار بر این شد که پس از تکمیل واکسیناسیون، فقط مدارسی که تعداد دانش آموز کمتری دارند بازگشایی شود.

وی ادامه داد: حدودا ۹۵ هزار کلاس در سطح کشور وجود دارد که کم تعداد و رنگ بندی شهر نیز در این بازگشایی اهمیت زیادی دارد و لازمه آن سفید یا آبی بودن رنگ بندی کرونایی منطقه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمان دقیق شروع و اتمام واکسیناسیون دانش آموزان مشخص نیست، افزود: هیچ فرآیند آموزشی، تعلیم و تربیت در آموزش مجازی رعایت نمی‌شود که باید فکر اساسی برای حل این مشکل کرد.

حق‌وردی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه میلیون دانش آموز داریم که به ابزارهای آموزش مجازی دسترسی ندارند لذا از مسئولین وزارت بهداشت درخواست کرده‌ایم که برای واکسیناسیون دانش آموزان نیز اقدام کنند و وزیر بهداشت نیز قول همکاری دادند.

وی در پاسخ به این سوال که اجباری در حضوری برگزار شدن مدارس وجود دارد یا نه؟ تصریح کرد: برگزاری حضوری مدارس به معنای  تشکیل اجباری کلاس‌ها نیست یعنی والدین اگر بخواهند می‌توانند فرزندانشان را به صورت حضوری به مدرسه نفرستند مگر اینکه شرایط کاملا مهیا شده باشد.

کد خبر: 28111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =