استقلال_الهلال؛ ال‌کلاسیکوی آسیایی در دُبی

تیم استقلال ایران در آغاز مجدد رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امشب به مصاف تیم الهلال خواهد رفت.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم استقلال ایران، یکی از نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا، امشب در آغاز مرحله حذفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ در امارات و در ورزشگاه زعبیل دبی به مصاف تیم الهلال خواهد رفت. قضاوت این مسابقه حساس آسیایی را فو مینگ، داور مشهور چینی برعهده خواهد داشت که پیش از این تنها یک‌بار قضاوت دیدارهای آبی‌ها را برعهده داشت. 

شاگردان فرهاد مجیدی در مرحله گروهی این رقابت‌ها در گروه دشوار قرار داشتند اما درنهایت توانستند به‌عنوان تنها تیم صعودکننده از گروه خود راهی دور بعد شود. آنها اما حالا در نخستین مرحله حذفی در حالی برابر تیم قدرتمند الهلال قرار می‌گیرند که در فصل نقل‌وانتقالات چندین مهره تاثیرگذار خود از جمله  مهدی قایدی، محمد نادری، مسعود ریگی ، رشید مظاهری، هروویه میلیچ و شیخ دیاباته را از دست دادند و در شرایطی نابرابر از لحاظ مهره باید مقابل تیم پرمهره و قدرتمند الهلال عربستان ظاهر شوند.

این بازی در حالی امشب در امارات برگزار خواهد شد که برتری استقلال مقابل الهلال و صعود در جمع ۸ تیم پایانی می‌تواند در روند موفقیت این تیم در فصل پیش روی فوتبال ایران و آسیا تعیین‌کننده و در عین حال تأثیرگذار باشد. دیدار با الهلال از جهتی جذابیت دارد که این دو تیمبه نوعی حریف سنتی هم در آسیا به شمار می‌روند و پیش ازاین بارها در شهرهای مختلف به مصاف هم رفته‌اند و حالا در مرحله بسیار مهمی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باید بار دیگر مقابل هم صف آرایی کنند. 

با وجود اینکه به نظر می‌رسد که این‌بار شرایط تیم الهلال نسبت به استقلال به‌مراتب بهتر باشد.از طرفی بازیکن ملی‌پوش الهلال به این بازی نرسد اما طبق اعلام روزنامه‌های عربستان این بازیکن آماده بازی است. نشریه «الریاضیه» عربستان در این خصوص اینطور خبر داد که کسالت سلمان الفرج هافبک ملی‌پوش الهلال برطرف شد و آماده بازی با استقلال است. این بازیکن ملی‌پوش در تمرینات الهلال شرکت کرد و دو روز قبل به‌همراه الهلال عازم دبی شد.

استقلالی‌ها در روزهای اخیر وضعیت بسامانی را تجربه نکردند و با حواشی زیادی درگیر بودند. از مشکلات خروج دانشگر و مرادمند از کشور تا فسخ قرارداد رشید مظاهری در آستانه این دیدار حساس که لطمه روحی زیادی به این تیم وارد کرد. غیبت دانشگر و مرادمند می‌توانست خط دفاعی این تیم را به‌شدت آسیب‌پذیر کند اما آنها درنهایت با حل مشکل خود راهی دبی شدند تا بتوانند استقلال را در این مسابقه مهم همراهی کنند. با فسخ قرارداد رشید مظاهری، استقلالی‌ها روی حسین حسینی به‌عنوان گلر اول خود حساب می‌کردند و رضایی را که به‌تازگی از پیکان به این تیم اضافه شده است به‌عنوان دروازه‌بان دوم با خود به امارات برده بودند اما مثبت شدن تست کرونای این گلر جوان حاشیه‌ای جدیدی برای این تیم ایجاد کرد و حالا این نگرانی وجود دارد که درصورت مصدومیت یا اخراج حسینی در این دیدار آیا گلر چهارم تیم می‌تواند برابر خط حمله خطرناک تیم الهلال مقاومت کند؟

در حالی که به نظر می‌رسد وضعیت الهلال از همه لحاظ برای پیروزی در این بازی بهتر است  و برد استقلال در این مسابقه دشوار خواهد بود اما باید این را در نظر داشت که فوتبال غیر قابل پیش بینی است و و این بار هم تیم استقلال با وجود برتری نسبی الهلال در این بازی بدون شانس نیست،  در شرایطی که حریف در خط میانی و حمله قدرت بیشتری دارد، اولویت استقلال باید کنترل بازی حریف و از کار انداختن نقاط قوتش باشد. مجیدی باید در وهله اول برای گل نخوردن تیمش برنامه‌ریزی کند و برای این کار باید قبل از هر چیز روی بستن فضاها تمرکز کند. اگر استقلال روند بازیسازی تیم الهلال را مختل کند و دروازه‌اش را بسته نگه دارد با گذشت زمان بازی می‌تواند به گل زدن و صعود فکر کند.

دو تیم استقلال و الهلال  تا کنون ۱۱ بار به مصاف هم رفته‌اند و  در ۱۱ مصاف پیشین هرگز بازی دو تیم به تساوی منجر نشده است و الهلال با یک پیروزی بیشتر گوی سبقت را از رقیب دیرینه خود ربوده است. آن‌ها ۶ پیروزی دارند و استقلال ۵ بازی را با برد پشت‌سر گذاشته و با توجه به تک بازی مرحله حذفی، این‌بار هم خبری از تساوی نخواهد بود و یک تیم باید به عنوان برنده از میدان خارج شود. این ۲ تیم برای سومین بار در دور حذفی باید به مصاف هم بروند. در ۲ بازی قبلی تکلیف تیم برنده در ضربات پنالتی مشخص شد که هر ۲ بار الهلال برنده نهایی لقب گرفت. همچنین این چهارمین تقابل استقلال و الهلال در خاک امارات به‌شمار می‌رود. تا به این‌جا یک‌بار استقلال و ۲ بار الهلال در این کشور طعم برد را چشیده‌اند.

کد خبر: 27960

برچسب‌ها