دورخیز شاگردان ناظم‌ الشریعه به سوی سکوی جهانی

تیم ملی فوتسال ایران مسابقات خود در رقابت‌های جام جهانی فوتسال مردان را آغاز خواهد کرد و نیم نگاهی به سکوی قهرمانی این مسابقات دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، رقابت‌های جام جهانی فوتسال مردان ۲۰۲۱ از امروز به میزبانی کشور لیتوانی آغاز خواهد شد. مسابقاتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به جای برگزاری در سال ۲۰۲۰ با یک سال تاخیر برگزار خواهد شد تا فاصله بین دو جام جهانی به جای چهار سال به پنج سال شود. تیم‌های برتر فوتسال جهان پنج سال فرصت داشتند تا خود را آماده حضور در این مسابقات کنند و با تمام قدرت در این جام جهانی حاضر شوند. 

تیم ملی فوتسال کشورمان از روز سه شنبه مسابقاتش را با دیدار مقابل تیم ملی صربستان آغاز خواهد کرد. تیم ملی ایران در حالی پا به این مسابقات خواهد گذاشت که انگیزه زیادی برای درخشش در این رقابت‌ها دارد و در تلاش است دست پر به ایران بازگردد. تیم ملی ایران در گروه F جام جهانی با مدافع عنوان قهرمانی یعنی آرژانتین، صربستان و آمریکا هم گروه است. تیم رده پنجم جهان بیشتر از نیمی از بازیکنان تیم رؤیایی سال ۲۰۱۶ را در ترکیب خود می‌بیند؛ همان تیمی که توانست معتبرترین جایگاه یک تیم آسیایی در جام جهانی فوتسال یعنی مقام سوم را پس از شکست برزیلِ مقتدر، پاراگوئه و پرتغال به دست بیاورد. البته شکستگی دنده حسین طیبی و دوری او از میادین در دو بازی نخست باعث شده که محمد ناظم‌الشریعه مجبور باشد مقابل صربستان و آمریکا، روی سایر بازیکنانش حساب کند.

شاگردان ناظم الشریعه در تیم ملی فوتسال ایران، در سال ۹۹ اردوی جدی و مسابقات تدارکاتی خوبی نداشتند و به تعویق افتادن یک ساله مسابقات فرصتی شد تا تیم ایران به سطح آمادگی بهتری دست پیدا کند.  در سال ۱۴۰۰ تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت فوتسال تایلند و سپس دو دیدار تدارکاتی مقابل بلاروس به میدان رفت و از لحاظ آماده‌سازی، با وضعیت نسبتاً مطلوبی به لیتوانی اعزام شد. به همین دلیل اهالی فوتسال به درخشش تیم ملی فوتسال ایران در این رقابت‌ها امیدوار هستند و ملی‌پوشان نیز برای نشان دادن توانمندی خود از انگیزه زیادی برخوردارند. 

کسب رتبه‌های چهارم و سوم جام جهانی در سال‌های ۱۹۹۲ و ۲۰۱۶، بهترین نتایج تاریخ ایران در معتبرترین تورنمنت فوتسال جهان به شمار می‌روند. محمد ناظم‌الشریعه تاکنون قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ و مقام سوم جام جهانی ۲۰۱۶ را همراه با نسل طلایی فوتسال ایران به دست آورده است و قهرمانی یا نایب قهرمانی جام جهانی، می‌تواند قله افتخار را برای فوتسال کشورمان رقم بزند.

گروه‌بندی کامل مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: لیتوانی، ونزوئلا، قزاقستان و کاستاریکا

گروه B: ازبکستان، گواتمالا، اتحادیه فوتبال روسیه و مصر

گروه C: تایلند، پرتغال، مراکش و جزایر سلیمان

گروه D: پاناما، جمهوری چک، ویتنام و برزیل

گروه E: آنگولا، ژاپن، پاراگوئه و اسپانیا

گروه F: آرژانتین، آمریکا، ایران و صربستان

برنامه دقیق مسابقات تیم ملی فوتسال کشورمان در مرحله گروهی این مسابقات به این شرح است:

سه‌شنبه ۲۳ شهریور: صربستان - ایران / ساعت ۱۹:۳۰

جمعه ۲۶ شهریور: ایران - آمریکا / ساعت ۱۹:۳۰

دوشنبه ۲۹ شهریور: ایران - آرژانتین / ساعت ۲۱:۳۰

کد خبر: 27878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =