پذیرش بیماران کرونا خارج از نوبت

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، با اشاره به تمهیدات این مدیریت در راستای خدمت رسانی به بیماران کرونا، در پیک پنجم، تصریح کرد: به تمامی مراکز درمانی اعلام شده است که بیماران خارج از نوبت نیز پذیرش شوند و نیز بیماران تب‌دار تنفسی در بدو ورود به مراکز سرپایی غربالگری می‌شوند.

دکتر علی اعتصام پور در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین افزود: همچنین برای سهولت در پذیرش بیماران کرونا، اعتبار دفترچه‌های درمان از زمان شیوع بیماری کرونا تمدید شده و صدور دفترچه‌های جدید از اسفند سال ۹۹ حذف شده است. از سوی دیگر اعمال جراحی الکتیو لغو و لیست انتظار این‌گونه اعمال تهیه شده و خدمات دندانپزشکی نیز محدود شده است.

وی با بیان اینکه جلسات غیراورژانسی و غیر ضروری در مرکز شوراها و کمیسیون‌های پزشکی به صورت مقطعی لغو شده است، اظهار کرد: برای پایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در مراکز بستری به صورت متناوب حضور دارند و درنظر است بهره‌مندی از این کارشناسان تا پایان سال جاری ادامه یابد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان در شرح جزئیات اقدامات این مدیریت در مهار کرونا گفت: براساس آخرین دستورالعمل‌های بیماری کرونا، ضدعفونی لابی، فضاهای عمومی و آسانسورها به صورت مستمر انجام می‌شود. برای این منظور، کارکنان از آموزش مجدد استفاده از مواد ضدعفونی کننده برخوردار شده‌اند و طرز تهیه آب ژاول را فرا گرفته‌اند.

اعتصام‌پور ارسال پوستر، عکس و فیم‌های آموزشی را در کانال‌های مدیریت درمان را شامل «ایتا- سروش- اینستاگرام- سایت» از دیگر اقدامات بیان کرد.

وی ادامه داد: در رستوران‌ها نیز ظروف آشپزخانه حذف و استفاده از ظروف یک‌بار مصرف جهت توزیع غذا رایج شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به خریداری امکانات سم‌پایشی مانند پمپ برای مراکز تابعه برای ضدعفونی کردن سطوح، اظهار کرد: به این ترتیب، مکان‌های پرتجمع از قبیل نمازخانه ضدعفونی شده است.

اعتصام‌پور درخصوص اقدامات این مدیریت در راستای حفظ بهداشت عمومی کارکنان، به حذف دستگاه‌های حضور و غیاب مدیرت و دفتر اسناد پزشکی و استفاده از سیستم حضور و غیاب چهره‌ای اشاره کرد و گفت: همچنین استفاده از اقلام یک‌بار مصرف نظیر ظروف یک‌بار مصرف، قند بسته‌بندی و چای کیسه‌ای برای کارکنان فراهم شده است.

کد خبر: 27089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =