اظهارات وزیر ورزش درباره وضعیت دوومیدانی

وزیر ورزش و جوانان گفت: از مسئولان فدراسیون دو و میدانی می خواهم شایسته سالاری در اولویت کار خود قرار دهند تا شاهد پیشرفت بیشتر این رشته باشیم.

به گزارش آتیه آنلاین، حمید سجادی که برای دیدار از مجموعه ورزشی آفتاب تهران به جنوب شرق تهران رفته بود گفت: در ابتدا باید یادی کنم از قهرمانان ارزنده دوومیدانی که امروز در جمع ما نیستند و یادشان را گرامی می دارم.

وی ادامه داد: قهرمانانی که امروز صحبت کردند من را به زمانهای دور دوومیدانی بردند، هر چه از دوومیدانی بخواهم بگویم زیره به کرمان بردن است و امروز آمدم تا از پیشکسوتان خودم رخصت بگیرم و امیدوارم این وظیفه را به خوبی به سرانجام برسانم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: وقتی صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت این دیدار را تدارک ببینیم قرار شد تا پیشکسوتان و قهرمانان هم حضور داشته باشند تا همه شما را ببینم، اما مهم این بود که فرصتی باشد تا من از بزرگان دوومیدانی رخصت بگیرم.

وی تاکید کرد: رئیس جمهوری در مورد ورزش، کاهش هزینه درمان، حضور جوانان در ورزش و بسیاری موارد دیگر را به من تکلیف کرده و از این بابت خیالتان راحت باشد که دکتر رئیسی نیز دغدغه های بسیاری در این خصوص دارد.

سجادی خاطر نشان کرد: از همه حمایت ها  و انتقادها تشکر می کنم. از مجلس و نمایندگان محترم تشکر می کنم، حتی مخالفان که نگرانی های داشتند که به حق بود. ما باید با عمل خودمان نشان بدهیم چه می خواهیم بکنیم و امیدوارم در آینده نشان بدهیم برای خدمت آمده ایم.

وزیر ورزش در ادامه سخنان خود چند خاطره از ورزش قهرمانی خود گفت و افزود: دوومیدانی نیاز به فرهنگ سازی دارد و نباید دنبال تشریفات بود. دوومیدانی را نباید پولی کرد، برای درآمدزایی باید راهکارهای دیگری را تدارک دید و باید دوومیدانی را ارزان نگه داشت. پیست های ما باید پایگاه ورزش قهرمانی باشد و گروه های ورزش همگانی به خانواده ما وارد شود.

وی افزود: برای هر پیست دوومیدانی برنامه ای مشخص تهیه کنید، شایسته سالاری در اولویت کار دوومیدانی باشد و زیر ساخت های دوومیدانی را جدی بگیرید.

وزیر ورزش از مسئولان فدراسیون خواست الگویی مشخص برای تربیت قهرمانان و مربیان داشته باشند، همچنین گفت اگر می توانید قهرمانی کشور را زنده کنید چرا که از دل این قهرمانی ها قهرمانان ارزنده ای شناسایی می شوند. کیفیت باشگاه را تغییر دهید و مسابقات را زیاد و به صورت باشگاهی دنبال کنید تا قهرمان و ورزشکار در طول سال درگیر باشد. باید میزبانی های شایسته ای را بگیرید.

وزیر ورزش گفت: از احسان حدادی خواستم اینجا آکادمی پرتاب را دایر کند تا نیروهای جوانی را تربیت کند، کارشناسان دوومیدانی را به نقاط مختلف بفرستید تا دوومیدانی به همه جا توسعه یابد.

وی تاکید کرد: دوومیدانی بانوان نیازمند حمایت ویژه است، من در مجلس هم گفتم و باید دوومیدانی بانوان خودکفا شود. هر کاری لازم است انجام دهید اما باید این کار انجام شود. یک نشست و هم اندیشی از زبان خانواده دوومیدانی با حضور اساتید و دلسوزان این رشته برگزار شود تا یکبار به یک جمع بندی برسیم تا راهکارهای توسعه این ورزش مورد بررسی قرار گیرد. من هم کنار شما هستم و هر سال باید آن را تکرار کرد. دوومیدانی ۱۴۷ مدال دارد و باید سهم خود را بگیریم.

کد خبر: 26990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =