۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر: 2682
لزوم در کورس قهرمانی بودن، عملکردی قاطعانه‌تر است

نمی‌توان تنها با گذشت 4 هفته از لیگ برتر فوتبال، استقلال را مورد نقد شدید قرار داد، اما آنچه مهم است این است که استقلال برای حضور در کورس قهرمانی نیاز به عملکرد قاطع‌تری دارد.

به گزارش آتیه آنلاین، اگر نگاهی منصفانه به عملکرد تیم استقلال در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر داشته باشیم، به این نتیجه خواهیم رسید که نمی‌توان مدعی شد که این تیم خوب نتیجه نگرفته است. اما نکته‌ای که باید آن را مدنظر قرار داد این است که استقلالی‌ها برای جبران ناکامی‌هایی که در سال‌های اخیر تجربه کردند، نیاز دارند که در این فصل در کورس قهرمانی باقی بمانند. هواداران استقلال چند سال است که شاهد قهرمانی تیم حریف و نتایح نه چندان مطلوب تیم‌شان هستند و دیگر وقت جبران است. 

از طرفی نکته‌ای که در مورد تیم استقلال بسیار مورد توجه است، این است که آن‌ها در مدت اخیر درگیر حواشی متعددی هم بودند. تعویض چندباره سرمربی، اتفاقات مدیریتی، رفت و آمد بازیکنان، معضلات مدیریتی و مسائلی از این دست، تمرکز تیم را  تحت تاثیر قرار داده است و موجب شده خیلی از اوقات استقلالی‌ها نه از نظر فنی که از لحاظ روانی آمادگی کسب نتیجه دلخواه خودشان را نداشته باشند. با این حال به نظر می‌رسید که در این فصل استقلال بتواند در هفته‌های ابتدایی بهتر کسب نتیجه کند. تا این هفته استقلالی‌ها دو پیروزی کسب کرده اند و در بازی با پیکان به تساوی دست پیدا کردند. بازی با فولاد خوزستان و شکست مقابل این تیم نیز با حاشیه همراه بود. 

روی کاغذ این نتایج قابل قبول به نظر می‌رسد، اما هواردان دوست دارند با پیروزی‌های بهتر و قاطع‌تر تیم‌شان را در قامت قهرمانی تماشا کنند. به نظر می‌رسد استقلال پتانسیل بهتر شدن را دارد و اگر تمرکز بیشتری داشته باشد و به دور از اتفاقات و حاشیه‌ها مسابقات را برگزار کند، بتوانیم در هفته‌های پیش رو نتایج بهتری را هم از آن‌ها شاهد باشیم و جدا از نتیجه فوتبال بهتر و زیباتری نیز به نمایش بگذارند. هفته‌های پیش رو برای استقلال بسیار حیاتی است. اگر شاگردان محمود فکری بتوانند از بازی‌های پیش رو حداکثر امتیاز را بگیرند و تعداد بردهای خود را افزایش دهند، می‌توانند خود را در جمع مدعیان قرار دهند اما اگر از همین ابتدای فصل نتایج ضعیف بگیرند با وجود حریفان قدرتمندی که برای قهرمانی به میدان رقابت لیگ آمده‌اند، باید قهرمانی را از دست رفته بدانند.

البته نباید فراموش کرد که فوتبال به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست و تجربه نشان داده است که در طول یک فصل هزاران اتفاق ممکن است رخ دهد و تیم‌های بالای جدول مدام جایشان با هم عوض شود. در واقع باید این ضرب المثل معروف را در نظر بگیریم که یک سیب را که به هوا بیندازیم هزار چرخ خواهد خورد تا به زمین برسد. از طرفی به نظر من هنوز زود است که بخواهیم درباره عملکرد کادر فنی استقلال اظهار نظر کنیم و آن‌ها را مورد نقد قرار دهیم. فکری و دستیارانش به تازگی هدایت تیم را به عهده گرفته‌اند و زمان بیشتری به فرصت نیاز دارند تا بتوانند به یک تعامل کافی با بازیکنان برسند. شاید اگر در بازی با پیکان در هفته چهارم که استقلال چند موقعیت گل را به دلیل بدشانسی از دست داد، اتفاق دیگری می افتاد و استقلالی‌ها با دست پر از ورزشگاه شهدای شهر قدس خارج می‌شدند، حالا شاهد این حجم از انتقادات نبودیم. در مجموع باید بدانیم که نمی‌توان روی یک بازی درباره اینکه یک مربی خوب کار کرده یا نه، اظهار نظر کرد و او را بسیار عالی یا بسیار ضعیف نامید.

موضوع دیگری که درباره استقلال این روزها باید در نظر داشت، مصدومیت برخی بازیکنان به ویژه شیخ دیاباته است. اتفاقی که یک بدشانسی بزرگ برای استقلالی‌ها به شمار می‌رفت و موجب شد که دست فکری و دستیارانش برای چیدن ترکیب مناسب، خالی بماند. در ادامه هم استقلال علاوه بر لیگ برتر باید در دو جبهه دیگر یعنی لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی حضور پیدا کند و این فشردگی بیشتر شاید تیم را با مصدومیت های دیگری هم مواجه کند. استقلال باید همانند دیگر تیم‌ها که این شرایط را تجربه خواهند کرد، راهکاری برای روزهای آینده در نظر داشته باشد تا در میانه این مسیر سخت و فشرده کم نیاورد.

کد خبر: 2682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =