کادر درمان در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی امیرالمومنین(ع) اهواز، تلاش و کوشش کادر درمان را برای نجات جان بیماران کرونا همانند ایثار و فداکاری‌های رزمندگان در خط مقدم جبهه‌های جنگ توصیف کرد که جان در کف، رودررو برای نجات جان انسان‌ها با ویروس کرونا مبارزه می‌کنند.

دکتر محمد آرزومند در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه بالاترین ریسک درگیری با کرونا را کادر درمان تحمل می‌کند، افزود: این خدمت رسانی در میان پزشکان تامین‌اجتماعی مشهودتر است؛ زیرا با توجه به رایگان بودن صفر تا ۱۰۰ خدمات در مراکز ملکی تامین‌اجتماعی، استقبال از این مراکز بسیار چشمگیر بوده و بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی همواره مملو از جمعیت است.

وی اظهار کرد: به طور حتم یکی دیگر از دلایل این استقبال گسترده، مربوط به کیفیت مناسب خدمات و رسیدگی مطلوب پزشکان و پرستاران است؛ تا حدی که بعضا شاهد بودیم، بیماران سایر مراکز به اصرار ترخیص شده و به بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی مراجعه کرده‌اند.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) با بیان اینکه بیمارستان امیرالمومنین(ع) ۹۰ تخت عادی و ۱۶ تخت ویژه را برای بیماران کرونا درنظر گرفته است، گفت: هم‌اکنون این تخت‌ها به صورت کامل پر از بیمار است و از شروع کرونا تاکنون با همین ظرفیت به کمک بیمارستان دانشگاهی برای نجات جان بیماران پیش رفته‌ایم.

آرزومند تصریح کرد:‌ همچنین تاکنون حدود ۴۳۰۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری شده‌اند و در درمانگاه تنفسی نیز به صورت سرپایی ۱۱۴ هزار بیمار پذیرش و خدمت رسانی شده است.

وی با اشاره به تامین‌ داروهای مورد نیاز بیماران کرونا، ادامه داد: در بخش درمان سرپایی با هماهنگی با دانشگاه، شرایطی را فراهم کرده‌ایم که بیمار بدون نیاز به بستری داروی رمدسیویر را به مدت ۵ روز متوالی دریافت می‌کند.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) افزود: تاکنون حدود ۹۵۰ نفر داروی رمدسیویر را در درمان سرپایی دریافت کرده‌اند و اگر این شیوه اتخاذ نمی‌شد، قاعدتا بیماران با وخامت حال، وارد سیستم بستری می‌شدند.

کد خبر: 26471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =