شورای همکاری خلیج‌فارس: از قطع روابط مراکش و الجزایر متاسفیم

وزارت خارجه عراق و شورای همکاری خلیج فارس نسبت به قطع روابط دیپلماتیک میان کشورهای مراکش و الجزایر ابراز تاسف کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی ضمن ابراز تاسف نسبت به قطع روابط دیپملماتیک میان کشورهای مراکش و الجزایر اظهار کرد: عراق اتخاذ راهکارهای دیپلماتیک و آغاز گفتگو برای حل اختلافات و اتکا به هر چیزی را که بتواند به دور از تنش به روابط پایدار منجر شود، خواستار شد.

نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز از تنش به وجود آمده در روابط دو کشور مراکش و الجزایر ابراز تاسف کرده و در بیانیه‌ای گفت: امیدوارم روابط این دو کشور به حالت عادی بازگردد.

الحجرف در ادامه مراکش و الجزایر را به گفتگو و دیپلماسی به عنوان راهکاری برای حل اختلافات دعوت کرد و گفت: آغاز گفتگوها و راهکار دیپلماتیک به باز شدن صفحه جدیدی در روابط دو کشور کمک بسزایی می‌کند و این روابط ریشه‌های مشترک دو کشور را نمایان کرده، به نفع مردم آنها بوده، امنیت و ثبات را برای آنها محقق ساخته و اقدام مشترک عربی را تقویت می‌کنند.

رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر سه‌شنبه گذشته قطع روابط کشورش با مراکش را اعلام کرد.

در مقابل مراکش ضمن ابراز تاسف از این تصمیم یک جانبه و بدون توجیه الجزایر تاکید کرد که شریک قابل اطمینان و وفادار مردم الجزایر باقی خواهد ماند و در راستای توسعه روابطی سالم و سازنده خردمندانه و مسؤولانه به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

کد خبر: 26304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =