همیاری تأمین‌اجتماعی در پوشش هزینه‌های درمان همه‌گیری

سازمان تأمین‌اجتماعی با ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد رفاه و تأمین نیازهای زندگی افراد تحت پوشش و خانواده‌های آن‌ها قبل از دوران تولد تا پس از مرگ را برعهده دارد. خدمات تأمین‌اجتماعی منجر به بهبود وضعیت و کیفیت زندگی افراد در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی شده و آرامش‌خاطر مردم را در دوران بازنشستگی و ریسک‌های زندگی فراهم می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، به نقل از هفته‌نامه آتیه‌نو، اینک تأمین‌اجتماعی در همه‌گیری کرونا نیز با پوشش خدمات درمانی بیماران مبتلا به کرونا نشان داد که همواره حامی ‌بیمه‌شدگان و خانواده‌های آن‌ها در دوران سخت زندگی است. در چنین شرایطی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت 100 درصد هزینه‌های درمانی مورد تعهد بیماران کرونا از سوی این سازمان خبر داد.

مصطفی سالاری در نامه‌ای به معاون درمان وزارت بهداشت، آمادگی این سازمان را برای پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی مورد تعهد برای بیماران کرونایی اعلام کرد.

در نامه سالاری به دکتر قاسم جان‌بابایی ‌تأکید شده است که با توجه به گسترش بیماری کرونا و در راستای کاهش بار مالی ناشی از درمان این بیماران، 100 درصد هزینه‌های درمانی مورد تعهد سازمان تأمین‌اجتماعی برای بیماران کرونایی که در مراکز دولتی و دانشگاهی در بخش بستری یا بستری موقت، تحت درمان قرار می‌گیرند تا اطلاع ثانوی برعهده سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود.

پوشش نیمی از جمعیت کشور

براساس آمار تا پایان سال 1399 تعداد 44 میلیون و 207 هزار و 572 نفر در کشور زیر پوشش تأمین‌اجتماعی قرار دارند و از خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده می‌کنند. ارائه خدمات به این تعداد از افراد جامعه که بیش از نیمی ‌از جمعیت کشور را شامل می‌شود، این نهاد را در هیأت بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور و به عنوان بازوی نظام سلامت قرار داده است.

خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی، بیمارستانی، معاینات طبی و معالجات مربوط به دوران بارداری، زایمان، خدمات توانبخشی، خدمات تشخیصی و دارویی از جمله خدمات تأمین‌اجتماعی در بخش درمان به شمار می‌رود که این خدمات در دو بخش درمان مستقیم (مراکز ملکی) و درمان غیرمستقیم (خرید خدمت) ارائه می‌شود.

بهره‌مندی از امکانات درمانی مراکز، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های متعلق به سازمان در مراکز ملکی این نهاد به طور رایگان ارائه شده و برای استفاده از خدمات درمانی مراکز طرف قرارداد مبلغی به عنوان فرانشیز توسط بیمه‌شده‌ها پرداخت می‌شود. این نوع خدمت‌رسانی اطمینان‌خاطری برای بیمه‌شده‌ها در هنگامه‌ای است که هزینه‌های درمان سیر صعودی یافته و پرداخت این هزینه‌ها، بعضاً خانواده‌ها را به زیر خط فقر سوق می‌دهد.  اهمیت این خدمات به‌ویژه در مواجهه با ریسک‌های زندگی بارزتر شده و امنیت‌خاطر بیمه‌شده‌ها را فراهم می‌سازد؛ به گونه‌ای که مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، ازکارافتادگان، حادثه‌دیدگان کار و افراد تحت تکفل آن‌ها همانند سایر بیمه‌شدگان عادی می‌توانند از مزایای تأمین‌اجتماعی و خدمات درمانی برخوردار شوند. بی‌شک شاه‌بیت این مزایا در دوران حضر زندگی و بازنشستگی نمایان شده و نه‌تنها پناهگاهی برای دوران کهولت می‌شود، بلکه بازماندگان نیز از این مزایا بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر: 26280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =