رژه کاروان ایران در افتتاحیه پارالمپیک ۲۰۲۰

مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک توکیو در شرایطی برگزار شد که ۶۳ عضو کاروان ورزش ایران که با نام «سردار دلها» به ژاپن اعزام شده اند در این مراسم رژه رفتند.

به گزارش آتیه آنلاین، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک به میزبانی توکیو ژاپن برگزار می‌شود و تا ۱۴ شهریور ادامه دارد. در این دوره از بازی‌ها ۱۶۲ کشور و بیش از ۴۴۰۰ ورزشکار حضور دارند. کاروان ایران با ۶۲ ورزشکار در ۱۰ رشته در بازی‌های توکیو شرکت می‌کند.

حمل پرچم ژاپن توسط مدال آوران این کشور

در ابتدای این مراسم اعلام شد اندرو پارسونز رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در مراسم حضور دارد. سپس پرچم ژاپن توسط تعدادی از مدال آوران این کشور برای برافراشته شدن به سمت میله مستقر در زمین حمل شد. این پرچم با سرود ژاپن به اهتزاز درآمد.

معرفی ورزش‌های حاضر در پارالمپیک

در ادامه این مراسم و بعد از انجام چند نمایش، ورزش‌های حاضر در پارالمپیک توکیو معرفی شد. بازی‌های توکیو در ۲۲ رشته یعنی تیراندازی با کمان، دوومیدانی، بدمینتون، بوچیا، دوچرخه سواری، پاراسوارکار، فوتبال پنج نفره، گلبال، جودو، پاراکانو، پاراسه گانه، وزنه برداری، رویینگ، تیراندازی، والیبال نشسته، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، شمشیربازی با ویلچر، راگبی با ویلچر و تنیس با ویلچر برگزار می‌شود.

حمل پرچم بدون دست

اولین تیمی که برای رژه وارد استادیوم شد، تیم پناهجویان بود. در ادامه ایسلند و ایرلند به زمین آمدند. پرچمدار ایسلند دو دست نداشت و پرچم را با بدن خود حمل می‌کرد.

حمل پرچم افغانستان

افغانستان به دلیل مشکلاتی که برای این کشور بوجود آمد نتوانست دو ورزشکار خود را به پارالمپیک توکیو بفرستد. به این ترتیب و با نظر کمیته بین المللی پارالمپیک، پرچم این کشور توسط یک داوطلب در مراسم رژه حمل شد.

کاروان ایران رژه رفت

کاروان ایران هم در میان تیم‌های شرکت کننده حضور داشت و با پرچمداری زهرا نعمتی و آروخی رژه رفت. در کاروان ایران ۶۳ نفر شامل ۵۲ ورزشکار حضور داشتند.

کد خبر: 25987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =