چالش ِ رهایی از اتهام، برای استقلالی‌ها

تیم فوتبال استقلال برای رهایی از این اتهام منتقدان، که بازنده‌ی دیدارهای خارج از خانه است، چاره‌ای جز پیروزی مقابل پیکان ندارد.

به گزارش آتیه آنلاین، قطار لیگ برتر فوتبال، که به تازگی به راه افتاده است و از همان ابتدا با حواشی زیادی دست به گریبان بوده است، از روز گذشته به ایستگاه چهارم خود رسید و امروز (سه شنبه) با برگزاری چهار مسابقه‌ی دیگر به مسیرش در هفته چهارم ادامه خواهد داد. اما بدون شک اغلب  نگاه‌های فوتبال دوستان امروز به ورزشگاه شهدای شهرقدس است. جایی که آبی پوشان پایتخت باید با تیم رده هشتمی پیکان تهران دیدار کنند.

تیم فوتبال استقلال که در سال‌های اخیر به نوعی با حواشی و به تبع آن ناکامی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کرده، در سه هفته ابتدایی لیگ به نسبت آغازش در فصل‌های پیشین بهتر عمل کرده است. شاگردان محمود فکری از 3 بازی ابتدایی خود در این دوره از مسابقات لیگ برتر موفق به کسب 2 پیروزی و تحمل یک شکست شدند تا در پایان هفته سوم با کسب 6 امتیاز در رده سوم ایستاده باشند. حالا در چهارمین دیدار خود باید در شهر قدس به مصاف پیکانی بروند که در 3 هفته ابتدایی یک شکست، یک پیروزی و یک تساوی بدست آورده‌اند و در رده هشتم ایستاده‌اند. تیم استقلال از نظر فنی تا کنون نمایش نسبتا متوسطی داشته است اما اگر امروز بتواند پیکان را از پیش رو بردارد و صاحب تمام امتیازات این مسابقه شود، می تواند خود را به عنوان یک مدعی در جمع آن‌ تیم‌هایی که با سودای قهرمانی پا به لیگ امسال گذاشته‌اند، مطرح کند.

اما نکته اینجاست که پیکان حریف ساده ای برای آبی پوشان پایتخت نیست. بویژه اینکه استقلال از محروم و مصدوم هم چیزی کم ندارد و به نوعی با دست خالی باید به نبرد با تیم پیکان برود. ۳ بازیکن استقلال به دلیل مصدومیت و سرمربی این تیم نیز به دلیل محرومیت امکان همراهی کردن این تیم را در هفته چهارم ندارند. سیاوش یزدانی مدافع میانی آبی‌پوشان که بعد از اولین بازی این تیم  دچار آسیب دیدگی شد، سومین بازی متوالی تیمش را نیز از دست داد. فرشید اسماعیلی هم که به تازگی از بند آسیب دیدگی رها شده هنوز به شرایط حضور در میدان نرسیده و لذا احتمال اینکه وی نیز در این بازی مورد استفاده قرار نگیرد زیاد است.

 به این آمار شیخ دیاباته در تمرین روز گذشته این تیم آسیب دید را هم باید اضافه کرد که سه هفته از میادین دور خواهد بود. از طرفی باتوجه به محرومیت انضباطی محمود فکری و غیبت این ۳ بازیکن، آبی‌پوشان مقابل حریف هفته چهارم خود ۴ غایب خواهند داشت.این کار را برای آبی پوشان سخت تر از سخت می‌کند. اما فارغ از سختی‌هایی که غیبت این بازیکنان و سرمربی برای استقلال به همراه خواهد داشت، باید این را هم درنظر داشت که پیکانی‌ها تیمی با تجربه هستند و به خودی خود حریفی سرسخت به شمار می‌روند که شکست دادن آن برای هیچ تیمی کار ساده‌ای نیست. در واقع  پیکان تیمی باتجربه است که از مربی باهوشی بهره می‌برد. تارتار بازی با تیم‌های بزرگ را شگرد دارد و می‌داند چطور باید از این بازی‌ها امتیاز گرفت. لذا این بازی برای آبی پوشان خیلی هم بازی ساده‌ای نخواهد بود.

تیم استقلال از ابتدای فصل نشان داده است که بر خلاف ادوار پیشین لیگ برتر که حتی در صورت ناکامی در نتیجه گیری، در خط تهاجمی بسیار موفق عمل کرده و همیشه در زمره تیم هایی با خط حمله خوب قرار گرفته است. برای همین است که به نظر می‌رسد زدن ۴ گل برای ۳ بازی آمار خوبی برای شاگردان فکری نیست. همین فصل گذشته و فصل‌های قبل تر تیم استقلال بهترین خط حمله را داشته است و نباید این روند قطع شود تا استقلال بتواند در جمع مدعیان سری بلند کند و برای تصاحب قهرمانی دورخیز کند. خط میانی آبی پوشان هم به نظر می‌رسد هنوز به هماهنگی کافی نرسیده است و در این چند مسابقه تیم استقلال، کمتر شاهد پاس‌های خلاقانه و ایجاد موقعیت‌های خطرناک از سوی هافبک‌ها و بازی‌سازی کافی بودیم و این یعنی استقلال برای هماهنگی هافبک‌هایش به زمان بیشتری نیاز دارد و باید هر چه زودتر به یک ترکیب مشخص برسد. شاید همین ضعف محسوس در خط میانی منجر شده است که استقلال، آن استقلالِ تهاجمی همیشگی نباشد.

نکته دیگری که باید آن را در نظر داشت این است که تیم استقلال در این سه هفته  تنها آن بازی را واگذار کرده که خارج ازخانه بوده است. این نکته صدای انتقاد کارشناسان را در آورده است و برخی از ‌ آن‌ها استقلال را به این متهم کرده‌اند که در خارج از خانه ناکام است. برای همین استقلال برای رهایی از این اتهام و برای اینکه نشان دهد در بازی‌های خارج از خانه نیز قدرت کسب پیروزی و رسیدن به هر سه امتیاز را دارد با تمام انگیزه باید به مصاف تیم پیکان رفته تا با پیروزی در این مسابقه به منتقدانش اثبات کند که در بازی‌های خارج از خانه هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و امسال برای قهرمانی به میدان لیگ برتر فوتبال پا گذاشته است.

کد خبر: 2536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =