آمادگی تامین‌اجتماعی برای پذیرش بیماران اعزامی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، از آمادگی مراکز درمانی بستری و سرپایی این استان برای پذیرش بیماران اعزامی از دانشگاه علوم‌پزشکی و نیز اورژانس ۱۱۵ خبر داد.

دکتر علی اعتصام پور در گفت‌وگو با آتیه‌انلاین، در شرح اقدامات این مدیریت برای مقابله با کرونا به ساماندهی بخش‌ها و تخت‌های بیمارستانی، اقدامات مربوط به ایزولاسیون و ایجاد بخش‌های کرونا در سه بیمارستان تامین‌اجتماعی استان اشاره کرد و افزود: همچنین تمهیدات لازم در ۲۷ مرکز درمانی سرپایی تامین‌اجتماعی استان برای سهولت پذیرش بیماران ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مراکز تامین‌اجتماعی با ایجاد هماهنگی با ستاد توزیع بیمار دانشگاه علوم‌پزشکی و نیز اورژانس ۱۱۵ آمادگی پذیرش بیماران نیازمند به اعزام را دارد، اظهار کرد: برای پاسخگویی مناسب به بیماران کرونا، واحد CT اسکن بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا(س) نجف‌آباد با توجه به ریفرال شدن این مرکز از اسفند ۹۸، راه‌اندازی شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به انجام بازدیدهای نظارتی به منظور ارزیابی عملکرد مراکز با حضور تیم علمی کرونا شامل متخصص فنی پزشکی و کارشناسان مرتبط، گفت: در صورت مشاهده کاستی‌ها، موارد به صورت گزارش اعلام و اقدمات اصلاحی مانند غربالگری بیماران، تعیین خطوط خاکستری، تجهیز کارکنان به وسایل حفاظت فردی، ارتقای سامانه حضور و غیاب کارکنان و ... انجام می‌شود.

اعتصام‌پور تصریح کرد: در اوج همه‌گیری و با حذف جراحی‌های الکتیو، برنامه‌ریزی برای انجام این اعمال در بیمارستان‌های Clean و نیز بیمارستان‌های ریفرال پس از عبور از پیک‌های کرونا انجام شده است.

وی همچنین به اقدامات پیشگیرانه و آموزشی در راستای ارتقای عملکرد کادر درمان در مبارزه با کرونا، اشاره کرد و ادامه داد: برای این منظور دوره‌های آموزشی با موضوع کرونا برای پزشکان درمانگاه‌های بیمارستان‌ها و نیز پزشکان درمانگاه‌های سرپایی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد. همچنین این دوره‌های آموزشی برای کادر درمان و سایر کارکنان بیمارستان‌ها نیز تشکیل شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان افزود: از طرفی حضور دانشجویان دانشگاه آزاد در مراکز درمانی لغو شد و برای آشنایی مراجعه کننده‌ها از پروتکل‌های بهداشتی کرونا، کلیپ‌های آموزشی از تلویزیون‌های مراکز بستری و سرپایی پخش می‌شود.

اعتصام‌پور ارسال جزوات آموزشی برای مراکز را از دیگر اقدامات پیشگیرانه برشمرد و گفت: این جزوات آموزشی شامل دستورالعمل مراکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، مدیریت پدافند غیرعامل، راهنمای گندزدایی محیط، لیست انتظارات از دستگاه‌ها، توجه به محیط‌های کاری و رعایت اقدامات احتیاطی در مساجد مراکز بستری است.

کد خبر: 25072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =