تامین‌اجتماعی با حداکثر امکانات در کنار بیماران کرونا

مدیردرمان تامین اجتماعی استان خوزستان، با اعلام اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان زیر پوشش تامین‌اجتماعی قرار دارد، تصریح کرد: این مدیریت به عنوان دومین تولید کننده درمان در استان، از آغاز همه‌گیری به یاری دانشگاه علوم‌پزشکی شتافت و با حداکثر امکانات، بضاعت و ظرفیت خود بیماران کرونا را پذیرش و پایش کرد.

دکتر علی ولی منش در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با اشاره به ایجاد پیک‌های شدید کرونا در این استان، اظهار کرد: تامین‌اجتماعی استان در کنار سایر مدافعان سلامت، شبانه‌روز با فداکاری، ایثار و جانفشانی به بیماران کرونا خدمت‌رسانی کرده و اکنون نیز که در پیک پنجم کرونا به سر می‌بریم، تلاش و مجاهدت جامعه پزشکی برای درمان بیماران ادامه دارد.

وی افزود: در آغاز همه‌گیری کرونا، ابتدا بیمارستان دانشگاهی رازی اهواز به عنوان مهم‌ترین مرکز درمانی عفونی و کرونایی در کشور، پذیرای اولین بیمار کرونایی بود و پس از آن بیش از ۲۹ بیمارستان در سراسر استان برای درمان بیماران کرونا ارائه خدمت کردند.

مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان، با اشاره به روند مدیریت کرونا در استان در زمینه درمان، با اعلام اینکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین‌اجتماعی خوزستان با شروع این بیماری به حالت آماده‌باشد درآمدند، گفت: این مدیریت در روزهای آغازین شیوع کرونا، همه مراکز و امکانات خود را برای مقابله با این ویروس آماده و بسیج کرد.

ولی‌ منش، تصریح کرد: از ابتدای اسفند ۱۳۹۸ بیمارستان میلاد اهواز به عنوان سانتر کرونا تعیین شد و سپس بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی امیرالمومنین(ع) اهواز، شفاء مسجد سلیمان، ۱۷ شهریور آبادان، شهید مصطفی خمینی بهبهان و امام موسی کاظم(ع) ماهشهر به عنوان بیمارستان‌های معین انتخاب شدند. این روند تعامل و هماهنگی با دانشگاه علوم‌پزشکی در راستای  خدمت‌رسانی به بیماران کرونا تاکنون ادامه دارد.

وی با تاکید براینکه تامین‌اجتماعی در کنار سایر متولیان نظام سلامت در تلاش برای مهار ویروس کرونا و درمان بیماران است، ادامه داد: در روزهای آغازین شیوع بیماری، ۱۳۰ تخت در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی شفاء مسجدسلیمان و میلاد اهواز به منظور پذیرش بیماران کرونا و ۶۳ تخت در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی امیرالمومنین(ع) اهواز، ۱۷ شهریور آبادان، شهید مصطفی خمینی بهبهان و امام موسی کاظم(ع) بندر ماهشهر معین بیمارستان‌های دانشگاهی اختصاص داده شد.

ارتقای خدمات درمانی بیماران کرونا

مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان، با اشاره به تمهیدات انجام شده در راستای ارتقای خدمات درمانی مراکز درمانی برای پذیرش مناسب بیماران کرونا، به ایجاد درمانگاه تخصصی بیماران حاد تنفسی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز اشاره کرد و گفت:‌ درمانگاه حاد تنفسی این بیمارستان به صورت مستقل و ویژه به منظور تشخیص، پیشگیری و درمان اولیه بیماران حاد تنفسی راه‌اندازی شده است.

ولی منش، همچنین تامین پزشک، پرستار و سایر عوامل نیروی انسانی مورد نیاز در مراکز درمانی شهرستان‌های مسجدسلیمان، اندیمشک، دزفول، امیدیه و شوشتر را از دیگر اقدامات این مدیریت برشمرد و افزود: از دیگر سو، پنج مرکز درمانگاهش شامل درمانگاه امام حسین(ع) واقع در منطقه کیان اهواز، درمانگاه شهید نریمی در منطقه کورش اهواز و درمانگاه‌های شهدای مهرمز، ایذه و اندیمشک نیز به صورت ۱۶ یا ۲۴ ساعته در زمان پیک بیماری پذیرش و درمان بیماران کووید۱۹ را برعهده داشتند.

کد خبر: 24007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =