برقراری آرامش شکننده در جنوب بیروت

منابع خبری از برقراری آرامش شکننده در جنوب بیروت پس از استقرار نیروهای ارتش لبنان در این منطقه خبر دادند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که پس از درگیری‌های منطقه خلده در جنوب بیروت، آرامش شکننده در این منطقه برقرار شده است.

طبق این گزارش، این آرامش پس از استقرار نیروهای ارتش لبنان در منطقه برقرار شده است.

یک روز بعد از قتل یکی از اعضای جنبش حزب‌الله لبنان در یک مراسم عروسی، دست‌کم سه نفر دیگر در درگیری‌ میان قبایل سنی و گروه حزب‌الله در جنوب بیروت کشته شدند.

ارتش لبنان با ایجاد ایست بازرسی در تمام جاده‌ها و مسیری که به منطقه خلده منتهی می‌شود، از ورود موتورسیکلت‌ها به این منطقه جلوگیری می‌کند.

در همین حال، احزاب و جریان‌های مختلف لبنان خواستار برقراری آرامش در منطقه خلده و جلوگیری از تلاش برای ایجاد فتنه و همچنین همکاری با نیروهای ارتش این کشور شدند.

جریان المستقبل به ریاست سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان از همه لبنانی‌ها خواست که آگاه باشند و از هر چیزی که باعث درگیری می‌شود، دوری کنند.

این جریان اعلام کرد که با مراجع عشایر عرب تماس گرفته است تا در راستای برقراری آرامش تلاش کنند و وارد هیچگونه نزاعی نشوند.

جنبش تمل به ریاست نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان خواست که قاطعانه برای برقراری امنیت و ثبات و بازداشت عاملان اتفاقات خلده وارد عمل شوند.

حسن فضل‌الله، عضو فراکسیون وفا به مقاومت (مورد حمایت حزب‌الله لبنان) هم در این باره اظهار کرد: یک سال است که ما درباره خلده هشدار می‌دهیم. همه مردم این منطقه سلاح دارند و از آنها می‌خواهیم که خویشتنداری کنند و تیراندازی نکنند. آیا کشتن از ارزش‌های قبایل است؟ این رفتار گروه‌هایی است که علیه کشور شورش می‌کنند.

وی افزود: مراسم تشییع جنازه مخفی نبود و با آگاهی اطلاعات ارتش و شاخه اطلاعات انجام شد و کوتاهی از سوی نیروهای امنیتی رخ داده است. ما قادر هستیم این دسته از افراد را در پنج دقیقه ریشه کن کنیم، اما ترجیح می‌دهیم این کار از طریق دولت انجام شود، چراکه در غیر این صورت ما نمی‌توانیم وضعیت خیابان‌ها را کنترل کنیم.

منطقه خلده در جنوب بیروت شامگاه شنبه شاهد تنش گسترده در حین عبور موکب تشییع شهروند لبنانی علی شبلی بود که یک روز قبل در حادثه انتقام گیری به دست جوانی از "آل غصن" از عشایر عرب کشته شد.

صدای تیراندازی و شلیک آر پی جی به شدت در منطقه دوحه عرمون و دو سمت اتوبان خلده به گوش می‌رسید که موجب وحشت ساکنان محل شد.

خبرنگار روسیا الیوم در لبنان نیز گفت، در درگیری‌های منطقه خلده در جنوب بیروت چهار تن کشته و ۱۰ تن زخمی شدند.

این خبرنگار افزود، درگیری‌ها بین نیروهای حزب‌الله لبنان و عرب خلده رخ داده است.

حزب‌الله لبنان همچنین در بیانیه‌ای با محکوم کردن قتل علی شبلی، خواهان مجازات عاملان آن شد.

به گزارش رسانه‌های لبنان قتل علی شبلی حمله‌ای تلافی‌جویانه از سوی یکی از قبایل سنی بوده که سال گذشته یکی از اعضایش در درگیری‌ها کشته شده بود.

در سال گذشته بعد از نصب پوسترهایی از مراسم عاشورا در منطقه خلده، درگیری‌های شدیدی بین قبایل سنی این منطقه و شیعیان رخ داد که یک نوجوان سنی در آن کشته شد.

کد خبر: 23869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =