نحوه تبدیل ایام سربازی به سابقه بیمه

در این مطلب به سادگی توضیح داده شده که چگونه می توانیم ایام خدمت سربازی خود را به عنوان سنوات بیمه پردازی تبدیل کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین، هر فردی که دوران خدمت نظام وظیفه (سربازی) را گذرانده و دارای کارت پایان خدمت هوشمند باشد می تواند با پرداخت حق بیمه، مدت ایام سربازی خود را به سابقه بیمه پردازی خود اضافه کند.

شرایط احتساب سابقه خدمت سربازی

شرط احتساب سابقه سربازی این است که فرد در حال حاضر بیمه پرداز بوده و قبل از تقاضا هم دارای دو سال سابقه بیمه پردازی باشد. مبنای محاسبه حق بیمه برای احتساب سابقه دوران سربازی، میزان پرداختی لیست ارسالی از سوی کارفرما است. نرخ حق بیمه دوران سربازی ۳۰ درصد است که سازمان تامین اجتماعی هفت درصد آن را از بیمه شده می‌گیرد و ۲۳ درصد باقی مانده به حساب مطالبات از دولت منظور می‌شود.

نحوه ارائه درخواست

پرداخت حق بیمه و احتساب دوان خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه یکی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی است که از ۲۴ آذرماه سال گذشته به صورت کاملا غیرحضوری ارائه می‌شود و نیازی به مراجعه افراد برای دریافت این خدمت نخواهد بود. غیرحضوری شدن این خدمت به بیمه شدگان تأمین اجتماعی از طریق تبادل اطلاعات با سازمان نظام وظیفه انجام شده است و شرط استفاده غیرحضوری از این خدمت داشتن کارت پایان خدمت هوشمند است.

برای ثبت درخواست خود باید به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی Es.tamin.ir وارد شوید.

برای استفاده از راهنمای گام به گام ثبت درخواست احتساب ایام خدمت سربازی به عنوان سنوات پرداخت حق بیمه - از سری طرح های پروژه ۳۰۷۰ – اینجا کلیک کنید.

مدت انجام کار

هر تقاضایی که برای «احتساب دوره سربازی به عنوان سابقه بیمه» در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ثبت شود در همان روز توسط سیستم بررسی و محاسبه می شود. ارتباط برخط سازمان تامین اجتماعی با پایگاه اطلاعات سازمان نظام وظیفه برقرار شده و نیازی به بارگذاری کارت پایان خدمت و یا ارائه کارت در شعبه نیست و سامانه به صورت برخط کنترل می‌کند که فرد سربازی را انجام داده یا خیر و مدت آن چه قدر است و همان لحظه اعلام بدهی صورت می‌گیرد. اگر پرداخت حق بیمه به صورت نقدی باشد در همان روز سابقه بیمه برای متقاضی تولید می‌شود و اگر تقسیط شود که تا ۱۲ قسط امکان پذیر است بعد از پرداخت اقساط، سابقه منظور می‌شود.

کد خبر: 23588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =