اکران فیلم‌هایی که برای تماشاگر جذاب نیست

موفقیت این روزهای دینامیت به سایر تهیه‌کنندگان جرأت و جسارت بخشیده که برای اکران فیلمشان پا پیش بگذارند، با این حال به نظر نمی رسدهیچ‌یک از گزینه های مطرح شده بتوانند جذابیتی برای اکران ایجاد کنند و موفقیت «دینامیت» را در گیشه تکرار کنند.

به گزارش آتیه آنلاین، چندی پیش در جلسه شورای صنفی نمایش، حمایت از اکران فیلم‌های جدید مطرح و بعد از بحث و بررسی مقرر شد به صاحبان فیلم‌های با قابلیت جذب مخاطب که از این پس اکران می‌شوند پس از آنکه فروش آن‌ها از مبلغ ۲ میلیارد تومان عبور کرد، یک‌میلیارد تومان به عنوان کمک پرداخت شود و پس از فروش ۵ میلیارد تومان، کمک یک و نیم میلیاردی مجموعاً دو و نیم میلیارد تومان پرداخت شود. حالا با استقبال از دینامیت، با وجود خیز پنجم کرونا این فیلم توانسته در این روزها بیش از ۵ میلیارد تومان فروش داشته باشد و بودجه حمایتی ۲ و نیم میلیاردی به آن تعلق بگیرد.

در همین راستا بعد از اکران فیلم کمدی «دینامیت» که جان تازه‌ای به گیشه سینمای ایران بخشید، ترس از دل تهیه‌کنندگانی که تمایلی به اکران آثارشان نداشتند، زدوده شد و تعدادی از فیلم‌ها متقاضی اکران شدند. مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش در گفتگو با مهر، با اشاره به ترغیب صاحبان فیلم‌ها به اکران عمومی گفت: خوشبختانه با اکران موفق فیلم سینمایی «دینامیت» در سینماهای کشور، رضایت سینماداران نیز برآورده شده است و آنها نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تمام تلاش خود را می‌کنند که تا شرایط مناسبی را برای حضور مخاطبان در سینماها فراهم کنند. وی بیان کرد: بر همین اساس، درخواست‌هایی نیز برای اکران فیلم‌ها به شورای صنفی نمایش ارائه شده است که این درخواست‌ها در جلسه آینده شورای صنفی نمایش بررسی و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد. دبیر شورای صنفی نمایش ادامه داد: می‌توان گفت اکران «دینامیت» ترس از اکران را از صاحبان فیلم‌های سینمایی دور کرده است و در حال حاضر برای اکران آثار خود ترغیب شده‌اند. البته این را هم باید یادآور شوم که اگر صاحبان آثار، فیلم‌های خود را برای اکران ندهند، احتمال کهنه شدن فیلم‌ها وجود دارد. چرا که فیلم‌هایی که بین ۲ تا ۳ سال پیش ساخته شده است باید اکران شود و اگر اکران نشود خطر کهنه شدن آن وجود دارد. وی توضیح داد: در شرایط فعلی سینماداران نیز به دنبال فیلم‌های خوب و پرمخاطب هستند تا از این طریق مخاطبان به سینماها باز گردند. ما نیز در شورای صنفی نمایش تمام تلاش خود را می‌کنیم تا شرایط برای اکران فیلم‌های پرمخاطب را فراهم کنیم. شایسته در پایان درباره آمار فیلم‌های متقاضی اکران هم گفت: در حال حاضر ۲۵ فیلم بسیار پرمخاطب و عالی وجود دارد که می‌تواند در چرخه اکران قرار گیرد، که از این بین ۹ فیلم تمایل به اکران عمومی دارند.

با این حال از میان ۳ فیلم «مدیترانه» (هادی حاجتمند)، «سیاه‌باز» (حمید همتی) و «قصه عشق پدرم» ‌ (محمدرضا ورزی) که چند روزی است که اکران شده‌اند، به نظر نمی رسد هیچ کدام جذابیتی برای اکران ایجاد کند که سینما تکانی بخورد. مهدی نیک‌آئین، مدیر سینما «سپیده» تهران، درباره اکران فیلم‌هایی که بتواند مخاطب را به سینما بکشاند به مهر گفت: «تجربه اکران «دینامیت» ثابت کرد، اگر فیلم جذابی روی پرده سینماها باشد، مردم با رعایت پروتکل‌ها، حاضر به حضور در سالن‌ها هستند، اما متأسفانه هم‌اکنون تنها فیلمی که چنین ظرفیتی ایجاد کرده «دینامیت» است. منتظر هستیم ببینیم در ادامه چه تصمیماتی برای چرخه اکران گرفته می‌شود و چه فیلم‌های تازه‌ای پای کار می‌آیند. شاید لازم باشد برخی فیلم‌های دیگر هم فداکاری کنند تا گیشه سینماها تکانی بخورد. کمااینکه وزارت ارشاد هم باید حمایت بیشتری از فیلم‌های اکران‌شده در این شرایط داشته باشد.»

کد خبر: 23400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =