ایران-لهستان/ گام نخست بلندقامتان در آوردگاه المپیک

تیم ملی والیبال ایران امروز نخستین دیدار خود در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را مقابل تیم ملی والیبال لهستان برگزار می‌کند.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت‌های المپیک توکیو از روز گذشته با برگزاری مراسم‌ افتتاحیه به طور رسمی آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان در رشته‌های مختلف رقابت خود را در معتبرترین آوردگاه ورزشی جهان آغاز کردند.  تیم‌ ملی والیبال ایران که برای دومین‌ دوره متوالی جواز حضور در المپیک را دریافت کرده است؛ در گام‌ نخست خود به عنوان نخستین تیم ایران در بخش تیمی، از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت‌ تهران به مصاف تیم ملی والیبال لهستان خواهد رفت. 

ملی‌پوشان والیبال کشورمان که مدتی قبل در مسابقات قهرمانی لیگ ملت‌های والیبال با ناکامی مواجه شدند و نتوانستند نتایج جالب توجهی کسب کنند، بسیار انگیزه دارند که به یاری سرمربی با تجربه خود، ولادیمیر آلکنو، در مسابقات المپیک‌۲۰۲۰ درخشش داشته و به سکوی این مسابقات فکر می‌کنند. 

تیم ملی والیبال ایران در شرایطی مقابل لهستان قرار خواهد گرفت، که این تیم برای بلند قامتان ایران تیم آشنایی است و در سال‌های اخیر بارها اتفاق افتاده است که به مصاف هم رفته‌اند.

دیدار با لهستان که یکی از قدرت‌های والیبال جهان است، همواره برای ملی‌پوشان ایران دیدار چالش‌برانگیزی به شمار می‌رفته و این بار هم ملی‌پوشان می‌دانند که در گام نخست المپیکی خود چه بازی سخت و دشواری دارد. آخرین بازی ایران و لهستان به لیگ جهانی والیبال که ۲ ماه قبل برگزار شد، بازمی‌گردد. 

ایران در آن مسابقه با نتیجه ۳‌بر صفر از لهستان شکست خورد. البته والیبال ایران با آلکنو در این دوره از رقابت‌های جهانی، بیشتر به‌دنبال رسیدن به ترکیب مناسب برای بازی‌های المپیک بود تا کسب مقام و پیروزی و نمی‌توان آن مسابقه و آن نتیجه را معیار خوبی برای پیش‌بینی این بازی دانست. 

لهستان یکی از قدیمی‌ترین و پر افتخارترین تیم‌های والیبال جهان و از قدرت‌های بزرگ حال حاضر است. با اضافه شدن ویلفردو لئون، قدرت این تیم دوچندان هم شده است. لئون از بازیکنان سابق کوبا بود که تابعیت لهستان را گرفت و می‌توان او را بهترین بازیکن حال حاضر جهان نامید. این بازیکن می‌تواند برای تیم ایران دردسر ساز شود. 

با تمام این اوصاف آنچه آلکنو و شاگردانش باید به آن توجه داشته باشند این است که بازی نخست در رقابت‌های این چنینی بسیار مهم و سرنوشت ساز است و عیار تیم را به رخ حریفان خواهد کشید. 

تیم‌ ملی والیبال ایران پس از بازی امروز با لهستان، در چارچوب دومین مسابقه خود ، صبح دوشنبه (چهارم مرداد) به مصاف تیم ملی ونزوئلا خواهد رفت.

کد خبر: 22820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =