رکوردشکنی در۲۰ روز!

فیلم سینمایی «دینامیت» در کمتر از یک ماه توانسته به فروشی حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دست پیدا کند، این در حالی است که مجموع فروش فیلم‌های اکران نوروزی پس از ۵ ماه به این رقم می‌رسد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، حدودا یک ماهی بود که بر سر اکران شدن یا نشدن فیلم دینامیت ساخته مسعود اطیابی، به تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان کشمکش وجود داشت. تهیه‌کننده «دینامیت» پیش‌ از این اعلام کرده بود دلیل اصلی اینکه تهیه کننده‌ها در حال حاضر فیلم‌هایشان را اکران نمی‌کنند، این است که هزینه‌هایی که برای ساخت یک فیلم شده است باز نمی‌گردد. به همین خاطر در جلسه شورای صنفی نمایش حمایت از اکران فیلم‌های جدید مطرح و بعد از بحث و بررسی مقرر شد به صاحبان فیلم‌های با قابلیت جذب مخاطب که از این پس اکران می‌شوند پس از آنکه فروش آن‌ها از مبلغ ۲ میلیارد تومان عبور کرد، یک‌میلیارد تومان به عنوان کمک پرداخت شود و پس از فروش ۵ میلیارد تومان، کمک یک و نیم میلیاردی مجموعاً دو و نیم میلیارد تومان پرداخت شود. در نهایت از دهم تیرماه عوامل این فیلم تصمیم به اکران دینامیت گرفتند و حالا در کمتر از یک ماه با گذر از مرز فروش ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی رتبه نخست جدول فروش سال ۱۴۰۰ را از آن خود کرده است و پیش بینی می شود با توجه به فضای مفرح و بهره بردن از حضور بازیگرانی چون پژمان جمشیدی و احمد مهرانفر و محسن کیایی این فیلم پتانسیل بالای جذب مخاطب را دارد و به فروشی بالاتر از این اعداد دست پیدا کند.

فروش بالا دینامیت در حالی رقم خورده است که مجموع فروش فیلم‌های اکران نوروزی پس از ۵ ماه به این رقم می‌رسد و در سال ۱۴۰۰ فیلم سینمایی «خورشید» با فروش یک میلیارد و ۳۳۷ میلیون تومان بعد از «دینامیت» در رتبه دوم و «هفته‌ای یک بار آدم باش» با فروش یک میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومانی در جایگاه سوم قرار دارند. بر همین اساس سازندگان فیلم «خورشید» تصمیم گرفتند همزمان با اکران عمومی، اکران آنلاین را نیز تجربه کنند. اکران آنلاین این فیلم از ساعت ۲۰ پنجشنبه ۳۱ تیرماه آغاز شده است. همچنین احتمال می رود که در روزهای آینده دیگر فیلم‌های نوروزی بخصوص «خون شد» مسعود کیمیایی و «لاله» اسدالله نیک‌نژاد که فروش موفقی در گیشه نداشتند به این چرخه اضافه شوند.

همچنین بعد از اکران فیلم کمدی «دینامیت» که جان تازه‌ای به گیشه سینمای ایران بخشید و ترس را از دل تهیه‌کنندگانی که تمایلی به اکران آثارشان نداشتند، زدود، از ۳۰ تیرماه فیلم سینمایی «قصه عشق پدرم» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا و «سیاه باز» به کارگردانی حمید همتی و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی به چرخه اکران اضافه شده‌ است. اکران «مدیترانه» ساخته هادی حاجتمند از اواسط هفته آغاز خواهد شد. مرتضی شایسته، سخنگوی شورای صنفی نمایش،  درباره علت تأخیر در اکران فیلم‌های «مورچه‌خوار» و «زد و بند» که در جلسه قبلی این شورا درباره اکران آنها تصمیم‌گیری شده بودنیز گفته است: «به‌دلیل شرایط کرونایی سینماها در اکران این فیلم‌ها تأخیر افتاده است.»با این حال به نظر می رسد سازندگان این دو فیلم با توجه به وضعیت بلاتکلیف سالن‌های سینما فعلاً از اکران منصرف شده‌اند.

کد خبر: 22745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =