فقط پنج روز فرصت باقی است

کارفرمایان و صاحبان مشاغل تنها پنج روز فرصت دارند تا با ارسال درخواست از مزایای بخشنامه بخشودگی جرایم استفاده کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، سازمان تامین اجتماعی در جهت مساعدت با کارفرمایان و تحقق شعار امسال مبنی بر «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» در سال جاری طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان را اجرایی کرده و پنجشنبه ۳۱ تیر ماه آخرین مهلت استفاده از بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان است.

بر اساس این بخشنامه، کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف اعم از حقیقی یا حقوقی دولتی و غیردولتی که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست بهمن ماه سال ۱۳۹۸ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کرده باشند، مشمول این بخشنامه قرار می‌گیرند.

کارفرمایان کارگاه‌های یادشده به ‌منظور تعیین تکلیف بدهی‌هایی که تا اسفند ماه ۱۳۹۹ به مرحله قطعیت رسیده، برای برخورداری از این تسهیلات ‌باید حداکثر تا پنجشنبه هفته جاری نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه خدمات غیرحضوی سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir اقدام کنند.

گفتنی است طی دو سال اخیر به خاطر شرایط ویژه ناشی از همه‌گیری کرونا و همچنین تحریم‌های ظالمانه خارجی علیه مردم کشورمان، مشاغل بسیاری دچار آسیب و ضرور و زیان شدند که منجر به ثبت جرائم بیمه‌ای برای کارفرمایان شد. در این راستا یک تحقیق مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان داد در نتیجه توقف یا محدود شدن فعالیت واحدهای تولیدی و خدماتی بر اثر بحران کرونا بین ۳ تا ۶ میلیون نفر در ایران به طور موقت یا دائم شغل خود را از دست دادند و بیش از ۵۷ درصد از کارگاه‌ها و فعالان اقتصادی با مشکل تامین مواد اولیه مواجه شده‌اند. همه گیری کرونا سبب شد تا ۱۴ رسته اصلی کسب‌وکار مانند گردشگری، مجموعه‌های ورزشی، حمل‌ نقل، مواد غذایی و ...  بر اثر شیوع ویروس کرونا با آسیب جدی مواجه شوند.

شایان ذکر است گزارش‌های دریافتی از ادارت کل در استان‌های مختلف کشورمان حاکی از استقبال کارفرمایان از این طرح است.

کد خبر: 22258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =