استقبال از خدمات دندانپزشکی تامین‌اجتماعی

سرپرست پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی قدس‌شریف، عواملی مانند واقع شدن این ‌مرکز در یکی از مناطق شلوغ تهران، محدود بودن واحدهای دندانپزشکی ‌تأمین‌اجتماعی در منطقه شرق، مشکلات اقتصادی مردم و اختلاف فاحش تعرفه ‌خدمات دندانپزشکی بخش خصوصی در مقابل رایگان بودن این خدمات در ‌تأمین‌اجتماعی را از جمله مهمترین مواردی برشمرد که منجر به استقبال ‌چشمگیر بیمه‌شدگان از خدمات دندانپزشکی این مرکز حتی در شرایط کرونا ‌شده است.

 دکتر کبری صناعی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه خدمات و تجهیزات ‌درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در بسیاری از مراکز به‌روز است، افزود: ‌تجهیزات این پلی‌کلینیک از نظر کمیت و نیز کیفیت مناسب است.

وی اظهار کرد: واحد دندانپزشکی این مرکز مجهز به پنج یونیت فعال ‌دندانپزشکی، اتوکلاو مرکزی، دستگاه‌های آمالگاماتور (دستگاه ساخت خمیر ‌آمالگام)، لایت کیور و سایر وسایل مورد نیاز دندانپزشکی است که در دو ‌شیفت صبح و عصر به بیمه‌شدگان ارائه خدمت می‌کند.

سرپرست پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی قدس‌شریف، اضافه کرد:‌ همچنین در این مرکز ‌پنج دندانپزشک مشغول به فعالیت هستند که چهار دندانپزشک در شیفت صبح و ‌یک دندانپزشک در شیفت عصر، بیمه‌شدگان را پذیرش می‌کنند.

صناعی با بیان اینکه آمار مراجعه به واحد دندانپزشکی این پلی‌کلینیک حتی ‌در شرایط کرونا همچنان زیاد است، تصریح کرد: روزانه به طور متوسط ‌۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر به این مرکز مراجعه می‌کنند که این میزان در ماه حدود ۳ ‌هزار و در برخی ماه‌ها حدود ۴ هزار نفر را شامل می‌شود.

وی یکی از تمهیدات پذیرش بیماران را در دوران شیوع کرونا ارائه نوبت ‌تلفنی برشمرد و ادامه داد: تنها در ابتدای همه‌گیری کرونا میزان مراجعه ‌کاهش یافته بود؛ اما پس از گذشت زمان، مردم همچنان برای دریافت خدمات ‌دندانپزشکی به این مرکز مراجعه می‌کنند، در نتیجه برای کنترل تردد بیماران ‌نوبت‌دهی تلفنی را در اولویت قرار داده‌ایم.

سرپرست پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی قدس‌شریف، افزود: بیماران ‌اورژانسی با توجه به‌شدت نیاز، بدون نوبت پذیرش می‌شوند. همچنین ‌بیمارانی هم که به صورت حضوری مراجعه می‌کنند در صورت امکان در ‌نوبت قرار می‌گیرند.

صناعی با اشاره به واقع شدن این پلی‌کلینیک در منطقه شلوغ شهر، اظهار ‌کرد: برخی از روزها میزان مراجعه به این مرکز بسیار زیاد است؛ به‌ویژه ‌اینکه پروتکل‌های بهداشتی کرونا منطبق با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت ‌در این مرکز به خوبی اجرا می‌شود و در نتیجه مردم همچنان از خدمات این ‌مرکز استقبال می‌کنند.

وی گفت: برای پیشگیری از کرونا علاوه بر رعایت روال عادی پیشگیری از ‌کرونا مانند استفاده از دستکش، ماسک، عینک‌های مخصوص دندانپزشکی و ‌ضدعفونی کردن سطوح، پنج دستگاه مکنده هوای قوی بر اساس اصول و ‌پروتکل‌های وزارت بهداشت و سازمان تأمین‌اجتماعی خریداری شده و در ‌کنار هر یونیت دندانپزشکی تعبیه شده تا پزشکان و بیماران با خیالی ‌آسوده در محیط حضور یابند.

سرپرست پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی قدس‌شریف با اشاره به مهمترین برنامه ‌این مرکز در زمینه خدمات دندانپزشکی تصریح کرد: در حال حاضر فضای ‌فیزیکی پلی‌کلینیک امکان گسترش خدمات دندانپزشکی را نمی‌دهد؛ اما اگر ‌امکان آن فراهم شود تا در شیفت عصر تعداد دندانپزشکان افزایش یابد، ‌امکان پاسخگویی مناسب‌تری فراهم می‌شود. افزایش این خدمات در شیفت ‌عصر هم منجر به کاهش حجم مراجعه‌کننده در شیفت صبح شده و نیز ‌فرصت مناسبی برای افراد شاغل ایجاد می‌شود تا با فراغ بال به دندانپزشک ‌مراجعه کنند. ‌

کد خبر: 22240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =