پرداخت ماهانه ۸۰ میلیارد تومان به ۲۰ هزار بیکار شده کرونایی

در حال حاضر در استان فارس به ۲۰ هزار نفر از بیمه شدگانی که در اثر کرونا شغل خود را از دست داده اند ماهیانه ۸۰ میلیارد تومان به عنوان مقرری بیمه بیکاری پرداخت می شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، با بیان این که طی سالهای اخیر سازمان تامین اجتماعی جهش بزرگی در الکترونیکی شدن و توسعه خدمات غیرحضوری داشته، گفت: در حال حاضر ۳۰ خدمت مهم سازمان بصورت غیر حضوری ارائه می شود و تا پایان سال این خدمات به ۴۰ خدمت افزایش می یابد.

ابراهیم کشاورز افزود: انشاالله با توسعه زیرساخت‌ها و رفع موانع، در آینده نزدیک تمامی خدمات بصورت غیرحضوری ارائه خواهد شد و ارباب رجوع دیگر نیاز به مراجعه به شعب سازمان نخواهند داشت.

وی در خصوص وضعیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز برای توسعه خدمات الکترونیکی در سازمان تامین اجتماعی گفت: به کارگیری نیرو  در سازمان طی ۲۰ سال گذشته بر اساس آزمون سراسری و مبتنی بر اصول مهارت و دانش شغلی و از میان فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه بوده است.

کشاورز افزود: همچنین در طول خدمت نیز با «آموزش های مستمر ضمن خدمت» کارکنان از آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات برخوردار می شوند، از این رو در حوزه فناوری اطلاعات، سازمان تامین اجتماعی جز دستگاه‌های پیشرو از نظر نرم افزاری و سخت افزاری محسوب می شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس تصریح کرد: توجه به منابع انسانی به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت برای رسیدن به اهداف سازمانی، بسیار ضروری است و مدیری موفق خواهد بود که توجه ویژه ای به این سرمایه مهم سازمانی داشته باشد.

وی افزود: اهمیت به مسائل رفاهی، انگیزشی، سلامت جسم و روح و مسائل مالی در اداره کل استان به بهترین شکل ممکن و به طور مستمر و حتی روزانه رصد می شود و بازخور قابل ملاحظه دریافت شده طی ۲ سال گذشته از روند مثبت و رو به رشد اهداف سازمانی، نشاندهنده این موضوع است.

کشاورز در خصوص وضعیت پوشش گروه های جدید در استان و ظرفیتهای جدید در استان گفت: متاسفانه یکی از مشکلات عمده در استان فارس در حوزه تامین اجتماعی، پائین بودن پوشش بیمه ای نسبت به استان‌های همجوار و میانگین کشوری است که عامل اصلی آن متاسفانه فرار بیمه ای برخی از کارفرمایان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس افزود: از سال گذشته تلاش شده تا با تقویت حوزه بازرسی و ترغیب گروه‌های خاص همچون زنان خانه دار، دانشجویان و ... این فاصله را کمتر کنیم و امیدواریم با ادامه این روند طی سه سال آینده به سطح مطلوبی از پوشش بیمه ای دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: با افزایش پوشش بیمه ای در استان، سازمان تامین اجتماعی می تواند با ارائه خدماتی چون بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری و ... در مواقع حساسی همچون دوران کرونا، پشتوانه ای بسیار قوی برای جامعه تحت پوشش خود باشد.

کشاورز افزود: در حال حاضر در استان فارس به ۲۰ هزار نفر از بیمه شدگانی که در اثر کرونا شغل خود را از دست داده اند ماهیانه ۸۰ میلیارد تومان به عنوان مقرری بیمه بیکاری پرداخت می شود.

کد خبر: 21961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =