اهل قلم سربازان جبهه توسعه فرهنگی کشور هستند

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب شکوفایی استعدادهای درخشان می شود، گفت: نویسندگان و افراد اهل قلم سربازان فعال جبهه توسعه فرهنگی کشور هستند.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، «مهدی توکلیان» در ارتباط تصویری با آیین تجلیل از نویسندگان بومی استان همدان که در قالب ویژه‌برنامه «از تبار قلم» و به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، افزود: برنامه از تبار قلم،  فرآیندی تأثیر گذار در حوزه اجتماعی و از قابلیت‌های شاخص نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دوره جدید است که به عنوان باشگاه فرهنگی اجتماعی خدمات مطلوبی را در سطح کشور ارائه می‌دهد.

وی اظهار داشت: این قبیل اقدامات کتابخانه‌های عمومی کشور را از مأموریت‌ معمولی خود مبنی بر امانت کتاب و مطالعه خارج کرده و موجب اثر گذاری بیشتر این نهاد در حوزه اجتماعی و فرهنگی می شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: این برنامه باعث آشنایی با نویسندگانی می‌شود که می‌توانند در کادر سازی ذهن علاقمندان به نویسندگی و امور پژوهشی موثر واقع شوند.

به گفته وی، ورود به هزاره جدید خللی در کار نویسندگان، پژوهشگران و اهل کتاب پدید نیاورده و آنها با انتشار کتاب‌های الکترونیکی، چاپی و صوتی در حوزه توسعه فرهنگی همچنان حضوری موثر دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این آیین اظهار داشت: بسیار خرسندیم که کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد پیشرو در عرصه فرهنگ و ادب ایران اسلامی، گامی دیگر در پاسداشت اهالی علم و ادب و بزرگداشت حرمت قلم به عنوان سنتی الهی و قرآنی، برداشته است.

"عاطفه زارعی" با اشاره به اینکه نویسندگان پاسداران فرهنگ غنی و متعالی هستند، گفت: از تبار قلم فرصتی است که ضمن به جا آوردن یک سنت قرآنی، نویسندگان برتر شهرستان‌ها را که کمتر مجالی برای معرفی آنها پیدا می‌شود، به ایرانیان و اهالی فرهنگ و هنر این سرزمین معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، دراین آیین  از "سید میثم موسویان" برگزیده جایزه ادبی قلم زرین در سال ۱۴۰۰ و نویسنده آثاری چون «معمای بوبی خرگوشه»، ۱۳۹۹، نشر عهد مانا، رمان «چهار پر» ۱۳۹۸، نشر معارف؛ رمان «بی نام پدر» ۱۳۹۹، نشر جمکران، تقدیری از جشنواره انقلاب ۱۳۹۹ قدردانی شد.

استان همدان دارای ۱۱۶ کتابخانه با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار عضو است.

کد خبر: 21872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =