صدور بخشنامه مدیریت تعارض منافع

مدیرکل حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی خبر داد: در سازمان تامین اجتماعی پس از تشکل کار گروه و پیگیری‌های کارشناسی بخشنامه مدیریت تعارض منافع صادر شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، عمران نعیمی، مدیرکل حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی در این نشست با بیان اینکه مدیریت تعارض منافع در زمینه پیشگیری از بروز فساد و تخلفات نقش مهمی دارد؛ اظهار کرد: لایحه مدیریت تعارض منافع توسط دولت تهیه و در مسیر بررسی و ارسال به مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: در سازمان تامین اجتماعی پس از تشکل کار گروه و پیگیری‌های کارشناسی بخشنامه مدیریت تعارض منافع صادر شده است.

مدیرکل حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: تعارض منافع به معنی ایجاد تعارض منافع شخصی افراد با منافع سازمانی است.

نعیمی  ادامه داد: فقط موضوع شخصی افراد نیست و بستگان، خانواده و شرکای اشخاص را نیز در بر می‌گیرد. منافع نیز شامل منافع مادی و معنوی است. مهمترین مصادیق تعارض منافع نیز در این بخشنامه تصریح شده است.

وی گفت: تمامی کارکنان سازمان با هر نوع قرارداد شعلی و حتی شرکت‌های تابعه سازمان و همه مدیران رده‌های مختلف و همچنین مدیران و کارکنان کارگزاری هک مشمول این بخشنامه هستند.

مدیرکل حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: برای اجرایی شدن این بخشنامه کار گروه مدیریت تعارض منافع شکل گرفته است و اعضای آن مشخص است.

نعیمی افزود: کارکنان از حضور در جلسات تصمیم گیری درباره شرکت‌ها و در موقعیت‌هایی که تعارض منافع وجود دارد منع شده آن و باید مراتب را اعلام کنند.

وی گفت: مدیریت تعارض منافع با هدف پیشگیری از بروز تخلف و سو استفاده از موقعیت‌های شغلی که افراد در آن قرار دارند صورت می‌گیرد.
مدیرکل حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی افزود: دولت در سال ۹۸ لایحه تعارض منافع را تهیه کرد و در حال حاضر در مسیر تصویب است ولی حاشیه‌هایی در اجرا دارد باعث شده که تصویب آن هنوز عملیاتی نشود.
نعیمی اظهار کرد: در سازمان تأمین اجتماعی در مورد مدیریت تعارض منافع، بر اساس دستور سالاری مدیر عامل سازمان کار گروه کارشناسی تشکیل شد و در نهایت بخشنامه تعارض منافع اوایل تیرماه صادر شد. تعارض منافع یعنی منافع سازمانی با منافع شخصی فرد در تعارض باشد و نتواند تصمیم درستی بگیرد که این موضوع باید مدیریت شود.

کد خبر: 21801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =