مدیریت تعارض منافع باید زمینه فسادها و ستیزها را از بین ببرد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مدیریت تعارض منافع باید به گونه ای باشد که زمینه های فساد و ستیز را از بین ببرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مصطفی سالاری،در پنجمین نشست رویای تامین اجتماعی فراگیر، ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: امیدواریم با فعالیت‌هایی که در سازمان انجام شده و اقداماتی که در دست انجام است، بتوانیم خدمتگزاری خوب برای مردم و ذینفعان و شرکای اجتماعی باشیم.

وی با بیان اینکه کارهای پژوهشی زیادی در تامین اجتماعی انجام شده و یا در دست اقدام است، افزود: برای بهتر شدن و قوی شدن اقدامات پژوهشی از نظرات کارشناسان و شرکای اجتماعی و صاحب نظران قطعا بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه باید گفتمان را در جامعه و سازمان ترویج دهیم، افزود: کارها و اقداماتی در سطح قانون گذاری انجام شده است.  

سالاری با بیان اینکه سعی کرده ایم از تجربیات دیگران در همه زمینه ها استفاده کنیم، افزود: مدیریت تعارض منافع باید به گونه ای باشد که زمینه های فساد و ستیز را از بین ببرد. با تلاش های صورت گرفته در سازمان تامین اجتماعی پس از تشکل کار گروه و پیگیری‌های کارشناسی بخشنامه مدیریت تعارض منافع صادر شده است.  این جلسه را به فال نیک می‌گیریم. باید از نظرات و گفتمان‌های این حوزه و دیگر حوزه‌ها استفاده کرد. و به گونه ای پیش رفت که بتوان از تعارض ها جلوگیری و آن را رفع کرد.  

وی ادامه داد: مدعی بی عیب و نقص بودن کارها نیستیم. ادعای بهترین بودن نداریم. اما این کار، شروعی أست برای استفاده از دانش صاحب نظران این عرصه، تا از تجمیع نظرات؛ هم سازمان و هم کشور از آن بهره لازم و کافی را ببرد.

وی با بیان اینکه باید گفتمان را در جامعه و سازمان ترویج دهیم، افزود: کارها و اقداماتی در سطح قانون گذاری انجام شده است.  در بسیاری کشورهای دنیا تعارض منافع مورد توجه قانون گذاران و مدیران دولتی است تا زمینه تبعیض را از بین ببرند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: اگر در مقررات گذاری این کار را انجام دهیم با محصولات تعارض که تبعیض و فساد است روبه رو نخواهیم شد.

 سالاری با تاکید بر اینکه مدعی بی عیب و نقص بودن کار نیستیم،اظهار داشت: اقدامات ما در تعارض منافع یک شروعی است وقصد داریم با برگزاری این نشست از نظرات تخصصی بهره مند و آنها تجمیع و مستند شوند تا کار بهتری صورت گیرد. در کنار این کار همکاران کار پژوهشی را هم شروع کرده اند تا این گفتمان را در سیستم اداری و مدیریتی کشور ترویج کنیم.

وی ادامه داد: این کار، شروعی أست برای استفاده از دانش صاحب نظران این عرصه، تا از تجمیع نظرات؛ هم سازمان و هم کشور از آن بهره لازم و کافی را ببرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: نظر تعدادی از شرکای اجتماعی مبنی بر ارزیابی برخی شاخص‌ها و رصد دستورالعمل‌های ابلاغی با هدف تکمیل و اصلاح طرح‌ها و برنامه‌ها نیز از پیشنهادات ارزشمندی بود که باید مورد نظر سازمان قرار بگیرد.
وی با اشاره به طرح پژوهشی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: این طرح نیز در حقیقت به عنوان یک گفتمان برای برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های سازمان نقشی کمک‌کننده خواهد داشت.

سالاری همچنین با اشاره به ضرورت نظارت جامع و دقیق از ضوابط و مقررات ابلاغی افزود: برنامه علمی بی‌شک سبب ماندگاری طرح می‌شود، یک گزارش غیرعلمی در قالب بخشنامه و... می‌تواند با تغییرات مدیریتی متحول شود، اما طرح‌های علمی ماندگار خواهد بود.

وی تاکید کرد: ایجاد سامانه اعلام تعارض منافع، عضویت و مشارکت شرکای اجتماعی در کمیته تعارض منافع، مداخله در ارزیابی این تعارضات و احصاء منابع نیز از مباحث مهم مطرح شده از جانب شرکای اجتماعی است که بی‌تردید لحاظ خواهد شد.

سالاری با بیان اینکه کنترل تعارض منافع باید در همه حوزه‌ها شناسایی شود، گفت: ترویج گفتمان همواره اثرگذار است و صرف نظر از میزان اجرا اثربخش. بنابراین برگزاری این نشست‌ها و تبادل نظرها بطور قطع یک ضرورت بوده و اثرگذار خواهد بود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: برای انجام طرح‌ها و برنامه‌ها صرفاً به دنبال زمان بهتر نبوده و در ابتدا و انتهای دولت، مجلس شورای اسلامی و... یک برنامه مهم در صورت امکان باید انجام شود. 
وی عنوان کرد: مساله تعارض منافع امروز در سراسر دنیا در حوزه حکمرانی به عنوان یک ضرورت مطرح می‌شود و هر سازمان در صورت امکان باید سهم خود را در این عرصه ایفا کند، که این امر می‌تواند موجب ترغیب و تشویق سایر ارگان‌ها نیز باشد.

کد خبر: 21796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =