بازگشت امید به سالن‌های سینما

یک هفته پس از آغاز اکران فیلم سینمایی «دینامیت»، این فیلم توانسته با فروش  حدود ۲میلیارد تومانی تکانی به گیشه بدهد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، حدودا یک ماهی بود که بر سر اکران شدن یا نشدن فیلم دینامیت ساخته مسعود اطیابی، به تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان کشمکش وجود داشت. تهیه‌کننده «دینامیت» پیش‌ از این اعلام کرده بود دلیل اصلی اینکه تهیه کننده‌ها در حال حاضر فیلم‌هایشان را اکران نمی‌کنند، این است که هزینه‌هایی که برای ساخت یک فیلم شده است باز نمی‌گردد. به همین خاطر در جلسه شورای صنفی نمایش حمایت از اکران فیلم‌های جدید مطرح و بعد از بحث و بررسی مقرر شد به صاحبان فیلم‌های با قابلیت جذب مخاطب که از این پس اکران می‌شوند پس از آنکه فروش آن‌ها از مبلغ ۲ میلیارد تومان عبور کرد، یک‌میلیارد تومان به عنوان کمک پرداخت شود و پس از فروش ۵ میلیارد تومان، کمک یک و نیم میلیاردی مجموعاً دو و نیم میلیارد تومان پرداخت شود.  در نهایت هفته گذشته عوامل این فیلم تصمیم به اکران دینامیت گرفتند و در بازه زمانی کمتر از ده روز «دینامیت» توانست به فروشی معادل یک میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان، دست پیدا کند و رتبه نخست جدول فروش سال ۱۴۰۰ را از آن خود کند. این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ فیلم سینمایی «خورشید» با فروش یک میلیارد و ۳۳۷ میلیون تومان بعد از «دینامیت» در رتبه دوم و «هفته‌ای یک بار آدم باش» با فروش یک میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومانی در جایگاه سوم قرار دارد البته این موضوع را نباید نادیده گرفت که این فیلم‌ها در مدت زمان ۳ماه به این رقم دست پیدا کردند.

حالا موفقیت دینامیت به سایر تهیه‌کنندگان جرأت و جسارت بخشیده که برای اکران فیلمشان پا پیش بگذارند. مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با مهر درباره خروجی جلسه روز یکشنبه ۲۰ تیرماه این شورا بیان کرد: در جلسه امروز مقرر شد فیلم سینمایی «قصه عشق پدرم» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا از ۳۰ تیرماه به سینماها بیاید. همچنین فیلم سینمایی «مورچه‌خور» به کارگردانی شاهد احمدلو و تهیه‌کنندگی کیان بابائیان از ۲۳ تیرماه به ترکیب اکران اضافه می‌شود. وی افزود: در این جلسه مقرر شد فیلم سینمایی «پوست» ساخته برادران ارک و به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح از ابتدای محرم روی پرده برود. شایسته ادامه داد: با توجه به اینکه فروش فیلم سینمایی «دینامیت» ساخته مسعود اطیابی از یک میلیارد تومان عبور کرده است نامه این فیلم به سازمان سینمایی ارسال شد تا طبق وعده این سازمان به این فیلم یک میلیارد تومان تعلق بگیرد.

در فیلم «مورچه‌خوار» بازیگرانی همچون نسرین مقانلو، مهدی کوشکی، مارال فرجاد، رضا شفیعی جم، لیندا کیانی، نیما شاهرخ شاهی، شهین تسلیمی و خاطره حاتمی حضور دارند. «قصه عشق پدرم» نیز محصول سال ۱۳۹۰است که در جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۹۱ اکران شد و در آن بازیگرانی همچون مرحوم چنگیز جلیلوند، مصطفی زمانی، بهنوش طباطبایی، محمدرضا شریفی‌نیا، مهراوه شریفی‌نیا و مرحوم حسین محب‌اهری بازی کرده‌اند.

کد خبر: 21781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =