استقلال- تراکتورسازی / نبردِ کلاسیک و حیثیتی در آزادی

تیم فوتبال استقلال تهران در حالی امشب میزبان تراکتورسازی خواهد بود که تقابل این دو تیم همیشه آبستن حواشی مخصوص به خود بوده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امشب ادامه خواهد داشت و در یک بازی تماشایی تیم استقلال تهران باید به مصاف تیم تراکتورسازی تبریز برود.   استقلال هفته گذشته و  بعد از توقف مقابل آلومینیوم که با اشتباه داوری همراه بود این هفته میزبان تراکتور است. آبی‌پوشان تهرانی در حال حاضر ۴۴ امتیازی هستند و با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس صدرنشین در رده سوم جدول لیگ ایستاده‌اند.

استقلال این شانس را دارد که در لیگ برتر سهمیه آسیایی فصل آینده را کسب کند. البته شاگردان فرهاد مجیدی این فرصت را در جام حذفی هم دارند که این فصل را بدون جام به پایان نبرند هرچند در مرحله یک‌چهارم نهایی باید به مصاف پرسپولیس بروند؛ مسابقه‌ای که پنج‌شنبه ۲۴ تیر برگزار خواهد شد.

شاگردان فرهاد مجیدی در بازی حساس با تراکتور احتمالا وریا غفوری را بعد از مدت‌ها مصدومیت در ترکیب خود خواهند داشت اما فرشید اسماعیلی محروم است، شیخ دیاباته که از تمرینات به دور بوده و شرایط آرمانی ندارد و میلیچ هم به خاطر مسایل دیگر از جمله مسایل مالی احتمالا در بازی حساس امروز غایب خواهد بود.

امیر ارسلان مطهری مهاجم تیم فوتبال استقلال که نیم فصل لیگ برتر نوزدهم به این تیم پیوست، چند وقتی است عملکرد مطلوبی در ترکیب آبی‌پوشان نداشته و از روزهای خوب خودش فاصله گرفته است. ‌ مطهری که با گلزنی‌هایش در دربی بین هواداران آبی به محوبیت بالایی رسیده، این روزها از فرم خوب قبل دور شده و در۱۰ بازی گذشته موفق به گلزنی نشده است. مطهری آخرین بار در اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ و در دیدار رفت مقابل الدحیل قطر در لیگ قهرمانان آسیا زننده یکی از گل‌های استقلال بود و پس از آن هیچ‌گاه موفق به ثبت گل به نام خودش نشد. ارسلان در ۳ بازی لیگ قهرمانان آسیا، ۶ بازی لیگ برتر و یک بازی جام حذفی به میدان رفته و در این‌۱۰ مسابقه نتوانسته گلزنی کند و شادی منحصر به فردش با گیتار را به اجرا در بیاورد. استقلال روز سه‌شنبه به دیدار تراکتور خواهد رفت و باید دید مطهری می‌تواند به طلسم این ۱۰ بازی پایان دهد یا خیر؟ ‌

صالح مصطفوی، مربی استقلال در کنفرانس خبری پیش از بازی امروز با تراکتور یک بار دیگر به اشتباهات داوران علیه تیمش اعتراض کرد. مصطفوی گفت: «بازی با تراکتور یک بازی بسیار حساس است. همیشه بازی این دو تیم حساس بوده و تماشایی از کار در آمده است. تیم ما در چهار هفته اخیر گلی دریافت نکرده است و در ۵ هفته فقط یک گل خورده‌ایم. با وجود تمام مشکلات و مسائلی که از داخل و خارج از باشگاه تحمیل شده تیم انسجام خوبی پیدا کرده و با تلاش بازیکنان و کادرفنی و در رأس آن‌ها فرهاد مجیدی، تیم شکل خوبی پیدا کرده است. تنها چیزی که طبق معمول اذیت می‌کند، مسائل داوری و تبعیض‌هایی است که وجود دارد.»

مربی استقلال اضافه کرد: «مخاطب ما نه باشگاه خاصی است و نه مربی خاصی. تمام مربیانی که در لیگ فعالیت می‌کنند همکاران محترم ما هستند، همه را دوست داریم، آنها تلاش می‌کنند و فعالیت دارند. ولی ما انتظارمان از مجریان مسابقات، داوران و کمیته انضباطی و ارکان دیگر فوتبال این است که بین تیم‌ها، مربیان و بازیکنان با عدالت و مساوات برخورد کنند. در این هفته‌ها طوری با ما برخورد می‌شود که انگار با این باشگاه یا افراد داخل باشگاه مشکل وجود دارد که گل صد در صد صحیح ما را در بازی قبل آفساید می‌گیرند. آقای داور، کمک داور شما اشتباه کردید و همه دنیا از زوایای مختلف فیلم‌ها را دیده‌اند و روی این اشتباه واضح تأکید شده است. اگر شهامت عذرخواهی ندارید توجیه نکنید. این بدتر است. این اتفاق حس دلسرد کننده تلاش را برای ما بیشتر می‌کند. این ناراحتی میلیون‌ها هوادار استقلال را بیشتر می‌کند. اگر شهامت عذرخواهی ندارید دیگر نمک روی زخم نپاشید.»

در تراکتور هم با آمدن فیروز کریمی به جای رسول خطیبی شرایط تیم تغییر کرده است. قرمزپوشان تبریزی هفته گذشته اولین برد را با آقا فیروز مقابل ذوب‌آهن جشن گرفتند. فیروز کریمی هم زمانی سرمربی استقلال بوده و حالا او با یک تیم قرمزپوش مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد. بازی رفت ۲ تیم در تبریز با نتیجه ۳-یک به سود استقلال تمام شد اما هر ۲ تیم نسبت به آن زمان شرایط متفاوتی پیدا کرده‌اند. تراکتور نمی‌خواهد نتیجه بازی رفت تکرار شود و استقلال هم به دنبال آرامش و پیروزی در این مسابقه است. تراکتور ۳۶ امتیازی و پنجم جدول است. فیروز کریمی گفته تراکتوری‌ها با تیم‌های استقلال و پرسپولیس کری‌خوانی دارند و باید دید این کری‌خوانی را کدام مربی می‌برد؛ فیروز کریمی یا فرهاد مجیدی؟

استقلال البته با یک خاطره تلخ ذهنی گام به بازی امشب مقابل فیروز کریمی و شاگردانش می‌گذارد. استقلال در بازی قبل یک گل کاملاً سالم به ثمر رساند که از سوی کمک‌داور این بازی آفساید تشخیص داده شد! بدون شک کمترین انتظار آبی‌ها در بازی با تراکتور این است که داور قضاوت درستی در این میدان داشته باشد و از پس چنین صحنه‌های مشکوکی برآید. بازی با تراکتور به خودی خود همواره با حساسیت‌هایی همراه بوده، هست و خواهد بود، چه رسد به اینکه پای فیروز کریمی نیز که روزگاری سکان هدایت استقلال را در دست داشت، در میان باشد. کریمی بعد از سال‌ها دوباره وارد گود شده و با تراکتور به میدان رقابت بازگشته است. او سابقه کهنی در فوتبال ایران دارد و سرمربی کنونی استقلال نیز شاگردش بوده و این بازی بالقوه خاصیت تبدیل شدن به یک بازی پرهیاهو را دارد، ضمن اینکه به‌دلیل نزدیکی به دربی استقلال باید روند رو به رشد خود را حفظ کرده و طوری وارد بازی سخت جام حذفی شود که از نظر روحی و روانی وضعیت مناسبی داشته باشد.

کد خبر: 21049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =