بسیج امکانات تامین‌اجتماعی برای بیماران کرونا

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان سمنان، با بیان اینکه در آغاز همه‌گیری، تمامی عوامل و امکانات مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان برای مدیریت بیماری کرونا، بسیج شدند، تصریح کرد: در ادامه راه با توجه به افزایش بیماران، کمبودها ارزیابی و اقدامات لازم برای تامین اقلام مورد نیاز به عمل آمد.

دکتر سیدمجتبی اکرم در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، افزود: در این راستا، دو دستگاه ونتیلاتور و دو دستگاه «بای پپ» (Bipap) برای بیماران نیازمند به درمان تنفسی خریداری شده و علاوه بر آن دستگاه اکسیژن‌ساز نیز تامین شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد تخت‌ها در بخش‌های ویژه بیمارستان شفاء برای پذیرش بیماران، با اشاره به خرید سایر تجهیزات مورد نیاز در این بیمارستان گفت: وسایلی مانند ترمومترهای دیجیتال غیرتماسی و نیز پالس‌ اکسی‌متری‌های انگشتی برای پایش دقیق بیماران کرونا برای ارائه بهتر خدمات درمانی، خریداری شد.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان سمنان، درخصوص وضعیت دسترسی مراکز درمانی به داروهای مورد نیاز بیماران اظهار کرد: داروهای کرونا از جمله فاویپیراویر و رمدسیویر از طرف معاونت غذا و داروی دانشگاه استان در اختیار این مرکز قرار می‌گرفت؛ تنها در یکی دو ماه اول شیوع بیماری، با کمبود دارو مواجه بودیم؛ اما خوشبختانه این مشکل با رایزنی با دانشگاه علوم‌پزشکی برطرف شد.

اکرم با بیان اینکه بیمارستان شفا آماده پذیرش بیماران کرونا در پیک پنجم است، ادامه داد: درحال حاضر با تخصیص یک بخش بیمارستانی و جداسازی بخش کرونا از سایر بخش‌ها، بیمارستان شفا مانند گذشته آماده پذیرش بیمار و خدمت رسانی به صورت ایمن است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن محل انتظار و تریاژ بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا در واحد اورژانس، برای کنترل انتقال بیماری، جداسازی شده و پزشک تریاژ تنفسی آماده خدمت است.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان سمنان، با اشاره به تجویز داروهای بیماران مزمن بیمارستان به صورت دو ماهه برای کنترل حضور غیر ضروری و کاهش خطر ابتلای افراد، افزود: همچنین در بیمارستان شفا کلینیک کرونا برای ویزیت تمام بیماران، قبل از عمل جراحی الکتیو، تشکیل شده است.

اکرم با بیان اینکه در این مرکز درمانی برنامه واکسیناسیون تمامی کارکنان بیمارستان به اجرا درآمده است، اظهار کرد: ضمن ایجاد محدودیت برای ملاقات بیماران، سلامت همراهان حاضر در بیمارستان برای شناسایی ابتلا به کرونا، پایش می‌شود.

کد خبر: 20959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =