جنگِ سپاهان برای صدرنشینی / نبرد همسایه‌ها در مسجد سلیمان

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال مردان امروز با برگزاری دو مسابقه پیگیری خواهد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، پرونده هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال مردان ایران، امروز با برگزاری دو مسابقه در شهرهای اهواز و مسجد سلیمان بسته خواهد شد تا پس از پایان این دو مسابقه جایگاه تیم ها در پایان هفته بیست و چهارم مشخص شود. 

در دیداری حساس و تماشایی که می تواند برای تیم های بالای جدول که برای قهرمانی می‌جنگند بسیار مهم باشد، تیم سپاهان اصفهان به مصاف فولاد خوزستان می‌رود. این مسابقه در اهواز برگزار خواهد شد و ساعت ۲۰ سوت آغاز آن زده می‌شود.تیم سپاهان یکی از مدعیان اصلی عنوان قهرمانی مسابقات است و نتیجه این بازی از اهمیت ویژه‌ای برای این تیم برخوردار است اما از طرفیی تقابل با اندیشه های جواد نکونام کار ساده‌ای برای تیم سپاهان نخواهد نبود به ویژه اینکه این یک بازی خارج از خانه برای زردپوشان اصفهان به شمار می رود و کار را برایشان سخت تر خواهد کرد. 

تیم فوتبال سپاهان اصفهان پیش از برگزاری هفته بیست و چهارم، با ۴۸ امتیاز، پس از پرسپولیس در رده دوم جدول مسابقات قرار دارد و با توجه به بُرد پرسپولیس در بازی این هفته خود مقابل مس رفسنجان، برای اینکه کماکان در کورس قهرمانی تعقیب کننده تیم پرسپولیس باشند تنها به پیروزی در این بازی نیاز دارند و برای شکست دادن تیم فولاد به میدان خواهند رفت. در آن طرف میدان هم تیم فولادی قرار دارد که در حال حاضر با ۳۴ امتیاز در درده ششم جدول مسابقات ایستاده است. این تیم شانسی برای قهرمانی ندارد اما آنها برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می کنند و پیروزی در این بازی می تواند به امیدهای کسب سهمیه آن ها کمک کند.

نکته دیگری که جذابیت این بازی را دوچندان می‌کند نقابل دو مربی جوان دو تیم که زمانی در تیم ملی فوتبال ایران هم تیمی بوده اند، است. این دو مربی در تلاش هستند توانمندی خود را در عرصه هدایت تیمشان به رخ یکدیگر بکشند و برنده از میدان خارج شوند. این دیدار یکی از جذابیت‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال خواهد بود که در بالای جدول موجب تغییر و تحولاتی می‌شود.

در دیگر بازی این هفته از مسابقات تیم پیکان تهران در مسجد سلیمان میهمان تیم نفت این شهر خواهد بود. دیداری که ساعت ۱۹:۴۵ آغازی می شود. اما وضعیت دو تیم در جدول رده بندی مسابقات تا پایان هفته بیست و سوم به چه شکل است. تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان که مدتی است با تغییر و تحولات روی نیمکت مربیگری محمود فکری را به عهنوان سکان‌دار خود میبیند، با کسب ۲۷ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار دارند. این تیم که تا میانه های فصل ناکامی هایی را تجربه کرد در ادامه و با سپردن سکان هدایت خود به محمود فکری نتایج بهتری کسب کردند و توانستند به جایگاه خود در جدول سر و سامانی بدهد. تیم نفت مسجد سلیمان در این بازی نیز به دنبال پیروزی است تا بتواند روند خوب خود را حفظ کند و از این بازی خانگی هر سه امتیاز را به چنگ بیاورد و به ۶ هفته پایانی  نیز به عنوان رصتی برای بهبود وضعیت خود نگاه کند.

در طرف دیگر این میدان تیم پیکان با ۲۷ امتیاز در همسایگی حریف این هفته خود و در رده دوازدهم لیگ قرار دارد. مهدی تارتار سرمربی این تیم تمام تلاش خود را به کار گرفت که بتواند از شر انتهای جدول خلاص شود و در این راه موفق نیز عمل کرده است. البته شرط ماندن در میانه جدول و رها شدن از تیم های ته جدولی این است که در بازی های باقی مانده کم اشتباه باشد و شکست های زیادی را تجربه نکند.

تیم پیکان در جدال با نفت مسجد سلیمان به دنبال پیروزی است تا بتواند برای رهایی از سقوط خیال خود را تا حدی راحت کند اما نفتی ها نیز با داشتن شرایط مشابه به راحتی تن به شکست در این بازی نخواهند داد و این جدال دو تیم همسایه را جذاب تر خواهد کرد. جدالی که باید دید فکری و شاگردانش برنده آن خواهند بود یا تارتار و بازیکنانش پیروزی از آن مسابقه خارج می‌شوند.

با برگزاری این دو مسابقه در شهرهای مسجد سلیمان و اهواز،  هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال مردان به پایان خواهد رسید. 

کد خبر: 19949

برچسب‌ها