دانش‌آموزان برتر در حوزه‌های علمی و پژوهشی شناسایی می‌شوند

تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان بنیاد فرهنگی البرز و وزارت آموزش‌وپرورش با هدف شناسایی دانش‌آموزان مستعد و برتر در حوزه‌های علمی، پژوهشی و مهارتی و همچنین تشویق آنها از طریق اهدای جایزه بنیاد البرز امضا شد.

به گزارش آتیه آنلاین از سازمان اوقاف و امور خیریه، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان بنیاد فرهنگی البرز و وزارت آموزش‌وپرورش با حضور مدیرعامل این بنیاد و معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش برگزار شد.
شناسایی دانش‌آموزان مستعد و برتر در حوزه‌های علمی، پژوهشی و مهارتی و همچنین تشویق آنها از طریق اهدای جایزه بنیاد البرز در قالب هدایای مادی و معنوی، هدف اصلی تفاهم‌نامه همکاری بنیاد فرهنگی البرز و وزارت آموزش و پرورش است.
ترویج فرهنگ علم‌آموزی و تجلیل از مقام علم و عالمان، ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای تلاش در مسیر اعتلای علمی و فرهنگی کشور و نیز آشنایی دانش‌آموزان با سنت حسنه وقف و آثار آن در جامعه بویژه وقف در زمینه علم و فناوری از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

ترویج فرهنگ وقف علمی میان دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها

حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در این مراسم، ترویج فرهنگ وقف علمی میان دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را هدف اصلی جایزه البرز برشمرد و اظهار کرد: ما با این جایزه به‌دنبال تأثیرگذاری خود در روند تربیتی این نسل از جامعه علمی هستیم.

وی افزود: اینکه توانسته‌ایم در طول این همه سال، چندین هزار نفر از اشخاص در سطوح مختلف علمی از دانش‌آموز، دانشجو، مخترع، دانشمند و … را مورد حمایت، تشویق و تجلیل خود قرار دهیم، حاصل نگاه و اندیشه ژرف مرحوم حسینعلی البرز بوده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: از دوستانمان در وزارت آموزش‌وپرورش سپاسگزارم که در طول چند سال اخیر بسیار مشفقانه و همدلانه ما را همراهی کرده‌اند؛ این نگاه مثبت و روشن‌بین دو مجموعه، منجر به اتفاق امروز شده است.

 دوراندیشی البرز در اهدای جایزه معنوی 

 علیرضا کمره‌ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه اندیشه‌های مرحوم البرز گویی برای امروز نوشته شده و حتی با ادبیات امروز ما مأنوس است، تاکید کرد: این نشان از دوراندیشی البرز و البرزهایی دارد که با این سنت حسنه، الفتی داشته‌اند و نیت خود را با این عمل ماندگار کرده‌اند؛ امروز این اندیشه پویا و منشأ خیر برای مردم جامعه است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش با تاکید بر اهمیت نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در جامعه علمی کشور، افزود: برای استمرار اندیشه مرحوم البرز، نهادینه‌سازی موضوع وقف، ضروری است؛ «وقف» فی‌نفسه دارای ارزش معنوی و اجتماعی است اما برای اینکه تبدیل به یک ارزش فردی شده و همه به آن توجه کنند، باید آن را برای نخبگان کشور بویژه دانش‌آموزان، نهادینه کرد؛ این امر باید همراه با اعتبار اجتماعی باشد و تبدیل به انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر افراد شود.

کمره‌ای با بیان اینکه ارزش معنوی جایزه البرز بسیار بیشتر از مسائل مالی است، خاطرنشان کرد: یک دهه دیگر که این گروه از دانش‌آموزان ما جزو بزرگسالان جامعه خواهند بود، باید بتوانیم اشاعه اندیشه البرز و البرزها را در آنها ببینیم؛ این امر منجر به توسعه سنت وقف خواهد شد؛ ضمن آنکه این دانش‌آموزان باید در سامانه‌ای رصد شده و شرایط علمی آنها در آینده مورد بررسی قرار بگیرد؛ باید ببینیم چگونه این جایزه توانسته نقطه عطفی در زندگی آنها باشد؛ در این مسیر وزارت آموزش‌وپرورش همگام و هم پای افراد خَیر قافله علم است.

کد خبر: 19914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =