همیاری تامین‌اجتماعی در پایش و درمان بیماران کرونا

مدیر درمان تامین‌اجتماعی سیستان وبلوچستان، با اشاره به جایگاه این مدیریت در استان به عنوان دومین تولید کننده درمان، ارائه خدمت به بیماران کرونا را به عنوان وظیفه ذاتی، همسو با اهداف نظام سلامت برشمرد و تصریح کرد: تامین‌اجتماعی با تمام توان برای پایش و درمان بیماران کرونا، همیاری داشته است.

دکتر محمد حسین اباذری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در کشور این مدیریت همگام با دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان در راستای ارائه خدمات درمانی به کلیه بیماران درگیر کرونا، در تلاش بوده است، افزود: برای بهبود روند این خدمت‌رسانی در قدم نخست، بخش تریاژ تنفسی در پذیرش اورژانس راه‌اندازی شد تا بیماران تنفسی در بدو ورود از غیرتنفسی مجزا شوند.

وی گفت:‌ همچنین بخش بحران تنفسی با ظرفیت 45 تخت برای آن دسته از بیماران درگیر ایجاد و برای حفظ آمادگی و افزایش ظرفیت بیمارستان برای پذیرش بیماران، تمامی اعمال جراحی الکتیو لغو شد.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی سیستان وبلوچستان، با اشاره به همکاری این مدیریت با دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان در مدیریت کرونا، اظهار کرد: برای این منظور و برای ایجاد هم‌افزایی بیشتر به طور مستمر در جلسات بحران دانشگاه علوم‌پزشکی شرکت کرده و همکاری و هماهنگی لازم برای ادامه مسیر پایش و درمان بیماران کرونا، انجام می‌شود.

اباذری بیمارستان تامین‌اجتماعی زاهدان را به عنوان مرکز اصلی بستری و درمان بیماری کرونا، برشمرد و افزود: در سایر مراکز تامین‌اجتماعی، پس از شناسایی موارد درگیر کرونا، بیمارانی که نیاز به اقدامات سرپایی دارند، پذیرش شده و موارد بستری به بیمارستان زاهدان ارجاع داده می‌شود.

وی با اعلام اینکه به طور میانگین روزانه 20 بیمار در تریاژ تخصصی اورژانس پذیرش می‌شوند، تصریح کرد: در بیمارستان تامین‌اجتماعی زاهدان تاکنون 900 بیمار کرونایی پذیرش شده به طور میانگین 90 درصد از بیماران بهبود یافته‌اند.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی سیستان وبلوچستان، با اشاره به وضعیت برخورداری مراکز ملکی از تجهیزات و امکانات درمانی به ویژه در مدت شیوع کرونا، ادامه داد: تمامی مراکز درمانی و سرپایی و نیز دی‌کلینیک‌ها، مجهز به وسایل حفاظت فردی کارکنان و تجهیزات غیرمصرفی نظیر پالس اکسی‌متر (اکسیژن سنج خون) و ترمومتر غیرتماسی شده‌اند.

اباذری اظهار کرد: بیمارستان زاهدان با توجه به اینکه مرکز اصلی بستری بیماران مبتلا به کرونا به شمار می‌رود، در یک سال گذشته مجهز به 4 دستگاه ونتیلاتور، 2 دستگاه بیهوشی، CT اسکن 16 اسلایس و کلیه تجهزات مورد نیاز مانند مانیتورینگ الکتروشوک شده است. همچنین هتلینگ بیمارستان ارتقا یافته و بر تعداد تخت‌های بستری افزوده شده است.

وی با تاکید براینکه داروهای مورد نیاز درمان سرپایی بیماران کرونا در تمامی مراکز درمانی تحت پوشش این مدیریت موجود است، افزود: ابتدای شیوع بیماری کووید19 با کمبود داروهای این بیماری مواجه بودیم که در نهایت با تعامل بیشتر با دانشگاه علوم‌پزشکی و معاونت غذا و دارو، کمبودها رفع شده است. درحال حاضر تمامی داروهای ویژه کرونا که مورد تایید دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت و وزارت بهداشت، است در بیمارستان زاهدان در دسترس قرار دارد.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی سیستان وبلوچستان، وضعیت شیوع کرونا را در این استان بسیار وخیم بیان کرد و گفت: تعداد زیادی از شهرهای استان قرمز اعلام شده‌ و روزانه بیش از 600 مورد جدید در استان شناسایی می‌شود. در مجموع می‌توان گفت از زمان شیوع کرونا تاکنون، تعداد مبتلایان به این بیماری به 46 هزار نفر رسیده و بیمارستان تامین‌اجتماعی زاهدان با تمام توان ظرفیت، در راستای ارائه خدمات درمانی در تلاش بوده است.

کد خبر: 19850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =