اختصاص روزانه ۷۰۰ تخت بستری کرونا در اوج همه‌گیری

مدیرعامل بیمارستان میلاد، با بیان اینکه این مرکز، در همه‌گیری کرونا و به ویژه در پیک چهارم بیماری به کمک نظام سلامت شتافته است، تصریح کرد: با وجود تعیین سهمیه پذیرش بیماران کرونا برای میلاد به تعداد ۳۰۰ تخت بستری، اما دو برابر میزان تعیین شده، یعنی بیش از ۶۰۰ تخت بستری را برای درمان بیماران کرونا اختصاص دادیم و حتی در یک روز ۷۰۰ تخت بستری برای این بیماران داشتیم.  

دکتر فرهاد حمزه‌زاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه میلاد، با دارا بودن هزار تخت فعال یک مرکز درمانی خودگردان است، افزود: روزانه حدود ۲ هزار نفر به اورژانس، ۷ هزار نفر به درمانگاه، ۶ هزار نفر به درمانگاه عمومی، هزار نفر به درمانگاه دندانپزشکی، ۱۵۰۰ نفر به آزمایشگاه و حدود ۱۵۰۰ نفر برای انجام MRI و CT اسکن به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند و نیز روزانه حدود ۲۵۰ عمل جراحی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با شیوع کرونا و در موج چهارم این بیماری، بر اساس برنامه‌ریزی ستاد کرونا، سهمیه بیمارستان میلاد ۳۰۰ تخت اعلام شد؛ اما ما بیش از دو برابر این میزان تعیین شده، یعنی بیش از ۶۰۰ تخت را برای پذیرش بیماران کرونا اختصاص دادیم.

مدیرعامل بیمارستان میلاد گفت: شعار ما در بیمارستان میلاد این است که هر کس به اورژانس این مرکز مراجعه می‌کند، باید درمان شود و یکی از افتخارات ما و همیت کارکنان این بوده است که هر بیماری که به این مرکز می‌آید، نه به خاطر پول و نه به خاطر دفترچه از بیمارستان بازنمی‌گردد.

حمزه‌زاده با اشاره به نتایج نظرسنجی از مراجعه کننده‌ها به بخش اورژانس، ادامه داد: بر اساس این نظرسنجی‌ها که آمار آن موجود است، میزان رضایت‌مندی از خدمات بخش اورژانس بسیار زیاد است؛ زیرا ملاک عمل در این بخش، تنها رسیدگی و درمان بیماران بدون درنظر گرفتن سقف ظرفیت پذیرش است و سعی بر این است که به همه مراجعه کننده‌ها رسیدگی شود.

وی با تاکید براینکه تخت‌های بیماران کرونا شناور است، تصریح کرد: ملاک اختصاص تخت‌ها به بیماران کرونا، ورودی مراجعه کننده‌ها به اورژانس است و در اوج همه‌گیری در یک روز ۷۰۰ بیمار بستری وجود داشت و با وجود عبور از پیک کرونا، درحال حاضر بیش از ۳۰۰ بیمار بستری از خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل بیمارستان میلاد، افزود: این حجم از مراجعه بیماران به این مرکز، نشان دهنده کیفیت مناسب خدمات بیمارستان است؛ به ویژه اینکه بیمارستان در محل گذر واقع نشده و بین چهار بزرگراه محصور است و از این‌رو مراجعه به این مرکز با انتخاب قبلی انجام می‌شود.

حمزه‌زاده با اشاره به وضعیت تامین داروی بیماران کرونا، با بیان اینکه همه تلاش ما این است که مشکلی در ارائه خدمت نداشته باشیم، اظهار کرد: در اوج همه‌گیری تعدادی از داروهای کرونا از جمله رمدسیویر در سبد داروخانه‌های کشور کاهش یافت؛ اما اجازه ندادیم که مشکل دارویی برای بیماران ایجاد شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بیمارستان میلاد یک مرکز تخصصی است، دارای ۸۵۰ پزشک است که از این میزان بیش از ۸۰ درصد فوق تخصصی هستند.

کد خبر: 19677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =