متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام بزرگی بود

سلسله نشست های رویای تامین‌اجتماعی فراگیر با موضوع متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران، از رویا تا واقعیت برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، سلسله نشست های رویای تامین‌اجتماعی فراگیر با موضوع متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران، از رویا تا واقعیت با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، معاونین و فعالین کارگری در حال برگزاری است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی در این نشست با بیان اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان اقدام بزرگی بود، اظهار کرد: در شرایط فعلی که مجموعه بازنشستگان از نظر معیشت با مشکلات فراوان مواجه هستند، اقدام به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدامی بسیار بزرگ بود.
اصغر بیات، در جریان سومین نشست رویای تامین اجتماعی فراگیر گفت: افرادی که قادر به انجام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سالهای گذشته نبوده‌اند برای کم رنگ کردن اقدام شایسته تیم مدیریتی تامین اجتماعی در اجرای متناسب‌سازی که انصافاً مطالبه ۱۲ ساله بیش از ۳میلیون ۶۰۰ هزار است، اقداماتی را انجام دادند.
وی اضافه کرد: در سالهای اخیر برای استحکام و اعتبار و همچنین تامین منافعان افراد تحت پوشش این سازمان اقدامات فراوانی صورت گرفته است. 
این فعال بازنشستگی با بیان اینکه باید از این اتفاق بزرگ در قالب متناسب‌سازی قدردانی کرد، افزود: افزایش وام‌های بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰نیز اقدام بسیار ارزشمندی است.
وی با اشاره به اینکه وام بازنشستگی از رقم ۵ میلیون تومان به عدد ۷ میلیون تومان افزایش یافته است، ادامه داد: در بحث درمان نیز اتفاقات بسیار ارزشمندی برای بازنشستگان صورت گرفته است. 
بیات اضافه کرد: در بحث گردشگری انتظار این است که اگر امکان استفاده از هتل‌های مشهد مقدس وجود دارد با در نظر گرفتن شرایط کرونا، فراهم شود، اقدام مناسبی خواهد بود.

اقدام متناسب سازی بر اساس واقعیات است
حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در نشست رویای تامین اجتماعی فراگیر گفت: در راستای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، مدیرعامل و تیم مدیریتی سازمان تامین اجتماعی مبتنی بر واقعیات اقدام کرده و مسیر را طی نمودند.
وی اضافه کرد: در بحث اروتز و پروتز و هزینه‌های این بخش بازنشستگان با افزایش هزینه‌های بسیار زیاد مواجه شده‌ایم.
صادقی ادامه داد: افزایش بودجه وام‌های بازنشستگان از رقم ۲۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سالهای اخیر نیز اقدام بسیار مهمی در راستای اهمیت به وضعیت معیشتی بازنشستگان است.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: نکته‌ای که در روند ادامه مسیر سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر نمود دارد این است که حرکت و اقدامات این سازمان بر اساس واقعیات است.
وی اضافه کرد: امروز وظیفه سنگینی بر دوش مجلس شورای اسلامی است که متناسب‌سازی را با یک شکل برای صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی در نظر گیرد و اگر بنا است که متناسب‌سازی بصورت دائمی اجرا شود، باید سهم سازمان تامین اجتماعی نیز در نظر گرفته شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر نیازمند اصلاحات پارامتریک عمیق در سازمان تامین هستیم و در واقع این اصلاحات است که ماندگاری سازمان تامین اجتماعی را رقم می‌زند.
صادقی اضافه کرد: نسخه ای در قالب طرح اصلاحات پارامتریک تهیه شده است که در آن دولت‌ها موظف به دیده شدن سهم سازمان تامین اجتماعی در بودجه‌های سالانه هستند.
این فعال بازنشستگی تصریح کرد: جامعه بازنشستگی و کارگری قدرشناس هستند و در طی این سالها اقدامات نیک را بدرستی تشخیص داده اند.

تحقق رویای ۱۰ ساله

روزبه کردونی، رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی نیز در این نشست گفت: مرداد ۹۸ که دکتر سالاری تازه منصوب شده بود، نشستهایی با شرکای اجتماعی برگزار شد و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مهمترین مسائلی بود که در این نشست‌ها مطرح می‌شد و بازنشستگان نیز امید زیادی نیز به تحقق آن نداشتند.

وی افزود: مرداد ۹۹ جلسه دیگری درباره متناسب سازی داشتیم و بازنشستگان تحقق رویای ۱۰ ساله خود را اعلام کردند.

کردونی گفت: در سلسله نشست‌های رویای تأمین اجتماعی فراگیر درباره مسائلی گفتگو می‌کنیم که در سالهای متوالی چالش‌هایی را برای سازمان ایجاد کرده بودند و امروز در سومین نشست موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را به عنوان یکی از برنامه‌های دارای اولویت سازمان تأمین اجتماعی بررسی می‌کنیم.

کد خبر: 19427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =