اجرای متناسب‌سازی باعث امیدواری بازنشستگان شد

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باعث امیدواری در بین بازنشستگان این سازمان شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مهرداد قریب امروز در جریان برگزاری سومین نشست رویای تامین اجتماعی فراگیر  اظهار کرد: درتمامی مقاطع اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، هدایت این مهم را مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برعهده داشتند.

وی با اشاره به اینکه متناسب‌سازی خواسته چندین ساله مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بوده و به حق این درخواست را از سازمان داشتند، افزود: با توجه به اینکه بیش از ۵۲ درصد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند. طی ۲۰ سال گذشته افزایش دریافتی حداقل بگیران نسبت به سایر سطوح بیشتر بوده است و در این مدت، حداقل بگیران ۱۱۴ درصد بیشتر از سایر مستمری‌بگیران افزایش حقوق را تجربه کرده‌اند.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بر اساس قانون، افرادی که بیشترین سنوات پرداخت حق بیمه را به سازمان تامین اجتماعی داشته‌اند به اندازه سهم خود باید از این صندوق استفاده کنند. برای اینکه فاصله ایجاد شده به نوعی ترمیم شود با استفاده از حکم قانون اقدام به اجرای متناسب‌سازی کرده‌ایم.

قریب در ادامه خاطرنشان کرد: در سال‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۸ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۵۴ به ازای هر ۲۵ نفر پرداخت کننده بیمه به سازمان تامین اجتماعی یک نفر مستمری‌بگیر داشته‌ایم و در سال ۱۳۹۹ با کاهش ضریب پشتیبانی این عدد به ۴.۳ دهم درصد رسیده است و اینجا است که با توجه به متناسب‌سازی، دولت باید بر اساس قانون اساسی سهم خود را در این خصوص ایفا کند.

قریب افزود: وقتی در مرداد ۱۳۹۹ متناسب‌سازی مرحله اول را اجرا کردیم در واقع رضایتمندی مناسبی در جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی ایجاد شد، اما دوعامل اساسی باعث ایجاد نارضایتی‌هایی نیز در این ارتباط شد که اولین آن تورم و دومین مسئله متناسب‌سازی اجرا شده در صندوق‌های دیگر و ایجاد فاصله پرداختی مستمری‌ها است.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در ادامه تصریح کرد: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید داشتند که اجرای متناسب‌سازی مرحله دوم حتماً باید در فروردین ۱۴۰۰ انجام شود و بر اساس مساعدت‌های بعمل آمده ۸۹ هزار میلیارد تومان از طرف دولت و با تصویب مجلس در قالب مطالبات سازمان تامین اجتماعی اختصاص داده شد که در مسیر متناسب‌سازی هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها در ارتباط با همه سطوح افزایش های سال ۱۴۰۰ باید حداقل افزایش ۵۰ درصدی اعمال می‌شد که حداکثر افزایش ۱۰۰ درصد نسبت به اسفند ۱۳۹۹ و حداقل افزایش ۵۰ درصد نسبت به اسفند ۱۳۹۹ اعمال شده است.

کد خبر: 19426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =