تغییر کاربری باغ وحش صفه به نقاهتگاه حیوانات 

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: بازدید عموم از باغ وحش صفه ممنوع و مقدمات تغییر کاربری آن به نقاهتگاه آغاز شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایلنا، حسین امیری اظهار کرد: پیرو دستور شهردار اصفهان مبنی بر ابلاغ تبدیل پارک وحش صفه اصفهان به نقاهتگاه، براساس مطالبات مردم و فعالان حقوق حیوانات، پس از بررسی راهکارها و زیرساخت ها از صبح دیروز - دوشنبه 24 خرداد ماه-  مقدمات اجرایی شدن این دستور فراهم شد.

وی ادامه داد: مشخص شدن تکلیف باغ وحش صفه اصفهان یکی از مطالبات دوستداران محیط زیست و دوستداران حیوانات بوده است و در نهایت پس از دستور شهردار اصفهان با توجه به مطالبات مردمی تبدیل باغ وحش به نقاهتگاه اجرایی شد.  

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: بر این اساس از دیروز بازدید عموم ممنوع و مقرر شد در ابتدا تابلو باغ وحش به نقاهتگاه و پناهگاه حیوانات تبدیل شود، همچنین از این پس هیچگونه حیوانی خریداری نشود و تنها حیوانات بی سرپناه و یا زخمی که توسط محیط زیست تحویل می شود، در این محل نگهداری و تیمار شوند.

انتقال برخی گونه های باغ وحش به مناطق حفاظت شده  

امیری یادآورد شد: همچنین مقرر شد، طی هماهنگی با سازمان محیط زیست حیواناتی که امکان دارد در محیط طبیعی محافظت شده زندگی کنند، رها سازی شده و مابقی به محیط مناسب تر انتقال یابند.

وی با اشاره به پرندگان مستقر در باغ وحش تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 100 قطعه پرنده در این مکان نگهداری می شود که با توجه به هماهنگی صورت گرفته پرندگان ‌موجود طی چند روزه آینده و پس از واکسیناسیون نوع پرندگان، تحویل باغ پرندگان خواهند شد.

امیری در خصوص کروکودیل های باغ وحش گفت: کروکودیل و ایگواناهای موجود در باغ وحش تحویل باغ خزندگان مستقر در ناژوان خواهند شد تا در آنجا به صورت مناسب نگهداری شوند.

کد خبر: 18586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =