مطالبه هزار میلیاردی تامین اجتماعی از کارفرمایان

مدیرکل تامین اجتماعی قزوین از بدهی هزار میلیاردی کارفرمایان این استان خبر داد و افزود: این اداره کل به جامعه ۸۰ هزار خانواری مستمری بگیر استان، ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند.

محمدرضا قاریانپور در گفت‌وگو با آتیه آنلاین گفت: قانون بخشودگی جرایم بیمه ای تا ۳۱ تیر ماه پابرجاست و واحدهای مشمول می توانند  به اداره کل یا شعب تامین اجتماعی در استان مراجعه و از این فرصت مناسب برای بخشودگی یا تقسیط بدهی واحدها و کارگاه های خود استفاده کنند.

وی با بیان این که کارفرمایان استان به تامین اجتماعی حدود هزار میلیارد تومان بدهی دارند، گفت: امیدواریم با اجرای طرح بخشودگی جرائم و استقبال کارفرمایان از آن، این بدهی یک هزار میلیارد تومانی که به نوعی نشان از همراهی تامین اجتماعی با فضای کسب و کار ملی است وصول شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین از تحت پوشش بودن 20 هزار کارگاه فعال در استان خبر داد و افزود: از مجموع هزار میلیارد تومان بدهی کارفرمایان استان، حدود 70 درصد آن مربوط به 500 واحد است و شرکت هایی که بدهی قابل توجهی به اداره کل استان دارند ۳۰ درصد از این مطالبات معوقه را شامل می شوند.

قاریانپور افزود: این اداره کل به جامعه ۸۰ هزار خانواری مستمری بگیر استان، ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند که البته با کسری یک صد میلیارد تومانی ماهانه روبروست.

گفتنی است دکتر هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین، پیش از این، بیشتر مشکلات واحدهای تولیدی استان را بدهی های آنان به تامین اجتماعی و انباشت آن ذکر کرده و ابلاع قانون بخشودگی جرایم را فرصت استثنایی برای رفع این مشکلات دانسته است.

استاندار قزوین خطاب به کارفرمایان استان توصیه کرد: از آنجایی که مدیریت تامین اجتماعی استان با دغدغه هر چه افزونتر تمامی مسائل تولیدی را با رویکرد حمایتی پیگیری و مرتفع می کند، پس اگر ابهامی در زمینه مسائل بیمه ای دارید با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی  پیگیری کنید. من نیز با هر مجموعه ای که مانعی در مسیر تولید ایجاد نماید تعارفی نداشته و شخصا برخورد خواهم نمود.

کد خبر: 18217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =