امنیت شغلی مهمترین انتظار از دولت آینده

رییس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران درباره انتظارات جامعه کارگری از دولت آینده اظهار کرد: مطالبات جامعه کارگری در راستای امنیت شغلی است و اگر امنیت شغلی نیروی کار حفظ شود می‌توان به بسیاری از مشکلات  کارگران جامعه عمل پوشاند و مطمئنا شاهد افزایش رونق تولید در چرخه اقتصاد خواهیم بود.

محمدرضا تاجیک در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: مهمترین مطالبات کارگران امنیت شغلی، معیشت، حذف شرکت‌های پیمانکاری کارگری و بهبود وضعیت مستمری بگیران است  که امیدواریم جزو اولویت‌های دولت آینده باشد.

وی با بیان اینکه عده‌ای از کارفرمایان تصور می‌کنند در قراردادهای دائم، بازدهی تولید پایین‌تر است، افزود: در قراردادهای موقت، کارگر نسبت به آینده و فردای خود دغدغه خاطر دارد و نگران است که ماه آینده تسویه حساب کند و دیگر سر کار نباشد لذا بازدهی مناسب ندارد.

رییس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران ادامه داد: کارگر با قرارداد موقت کار، از لحاظ روحی و فکری نمی‌تواند تمام توان خود را برای تولید بکار گیرد و مطمئنا قراردادهای موقت بزرگترین آسیب را به جامعه کار و تولید می‌زند و انتظار داریم که در دولت آینده به این مساله به طور جدی ورود و موضوع قراردادهای موقت کار اصلاح شود.

درخواست کارگران، اجرای قانون کار است

تاجیک همچنین اجرای صحیح قانون کار در راستای تامین معیشت را از دیگر مطالبات کارگران از دولت برشمرد و اعلام کرد: طی سال‌های گذشته اجرای صحیح تبصره یک و دو ماده ۴۱ قانون کار را شاهد نبودیم.

این عضو کمیته دستمزد کشور ادامه داد: ما معتقدیم که قانون مشکل ندارد بلکه دولت‌ها آن را اجرا نکردند و اگر ماده ۴۱ قانون کار به درستی اجرا می‌شد، کارگران مشکل معیشتی نداشتند. متاسفانه اصلا به تبصره دو ماده ۴۱ قانون کار توجه نشده و متعاقب عدم اجرای آن، کارگر ۵۰ درصد هزینه زندگی خود را به عنوان دستمزد دریافت می‌کند.

وی گفت: رعایت  اصل ۴۳ و ۲۹ قانون اساسی وظیفه تمام دولت‌ها است، اصلی که بطور کلی فراموش شده است و مطابق قانون، تامین شغل برای همه آحاد جامعه و مسکن و آموزش رایگان و تامین اجتماعی بر عهده دولت‌ها است. لذا رئیس جمهور آینده  باید نقش حمایتی خود را نسبت به مساله اشتغال، امنیت شغلی، معیشت و مسکن کارگران بیش از پیش نمایان کند.

تعیین تکلیف مطالبات تامین اجتماعی در دولت سیزدهم

رییس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران توجه به مستمری‌ها و حقوق بازنشستگان، بیمه بیکاری و پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی توسط دولت را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و افزود: مطالبات هنوز به طور کامل وصول نشده است لذا دولت آینده باید تکلیف پرداخت مطالبات تامین اجتماعی را روشن کند.

وی درباره وعده‌های انتخاباتی کاندیداها اظهار کرد: کاندیداها به جای اشاره به بهبود شرایط فضای مجازی، افزایش یارانه‌ها یا اصلاح  وضعیت بورس، باید برنامه‌های رونق اشتغال و تولید و حمایت از جامعه کار و تولید را ارائه دهند، همانگونه که در این ارتباط، مقام معظم رهبری تاکید کردند، اشتغال جوانان باید در اولویت برنامه‌های دولت آتی قرار گیرد.

انتظار ارائه برنامه در خصوص اشتغال و تولید

تاجیک تصریح کرد: در چند سال گذشته بیشتر شعارهای سال، اقتصادی و بر محور تولید بوده است؛ مقام معظم رهبری ضرورت توجه به مباحث رونق تولید و اشتغال و معیشت کارگران و اقتصاد کشور در چند سال گذشته بارها تذکر دادند لذا رئیس جمهور آینده باید طرحی در حمایت از تولید و اشتغال جوانان ارائه دهد و توقع داریم که بیشتر به مباحث اقتصادی، تولیدی و اشتغال جوانان و معیشت کارگران که دغدغه خانواده‌ها است، پرداخته شود و رویکردها به این سمت و سو باشد.

رییس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران، در پایان گفت: در چهار سال آینده باید به جامعه کار و تولید بیشتر توجه کنیم و از رییس‌جمهور بعدی توقع داریم که تمرکز خود را روی جامعه کارگری که اکثریت کشور را تشکیل می‌دهند، بگذارد.

کد خبر: 17700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =