دست‌ یاری تامین‌اجتماعی برای درمان بیماران کرونا

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تامین‌اجتماعی در دوران همه‌گیری کرونا، دوشادوش مراکز درمانی دولتی به بیماران خدمت‌رسانی می‌کند، اعلام کرد: برای این منظور ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی تامین‌اجتماعی به این بیماران اختصاص یافته است.

دکتر سید اسماعیل مقدس‌پور در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، اظهار کرد: برای بهره‌مندی حداکثری از امکانات موجود و مدیریت بهینه امور برای ارائه خدمات مناسب به بیماران کرونا، اعمال جراحی الکتیو، لغو و در تمامی بیمارستان‌های ملکی، درمانگاه‌های سرپایی و واحدهای اورژانس، کلینیک تنفسی حاد تشکیل شد.

وی افزود: به این ترتیب، تمامی ۱۵ درمانگاه تابعه این مدیریت در زمینه پذیرش، غربالگری و درمان بیماران کرونا فعالیت دارند؛ همچنین در بیمارستان عالی‌نسب، ۸۵ تخت عادی و ۱۰ تخت ویژه ه و در بیمارستان ۲۹ بهمن، ۲۵ تخت عادی و ۶ تخت ویژه به صورت فعال و کامل برای بیماران کرونا اختصاص یافته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی کادر درمان در خدمت‌رسانی به بیماران کرونا همکاری دارند، گفت: از ابتدای همه‌گیری تا اوایل خرداد تعداد ۳۳۲۷ بیمار در بیمارستان عالی‌نسب بستری شده‌اند که ۲۳۸۳ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند. همچنین در بیمارستان ۲۹ بهمن، ۱۴۰۹ بیمار بستری شده و ۱۲۵۳ بیمار بهبود یافته‌اند.

مقدس‌پور در تشریح ارائه خدمات به بیماران کرونا، عنوان کرد: تخصیص کادر درمانی موردنیاز، تامین دارو و لوازم ضروری مراقبت‌های ویژه، افزایش ظرفیت تولید اکسیژن، ارائه خدمات تشخیصی و درمانی و تهیه برق سالم برای بیمارستان از جمله اقدامات موثر برای خدمت‌رسانی به بیماران بوده است.

وی ادامه داد: همچنین تهیه لوازم حفاظت فردی برای بیماران، مراجعه کننده‌ها و کارکنان، تامین تجهیزات مورد نیاز از قبیل کپسول‌های ۰۲، افزودن دستگاه اکسیژن‌ساز جدید و خرید دیزل ژنراتور از دیگر اقدامات تامین‌اجتماعی برای خدمت‌رسانی بهینه به بیماران بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه درحال حاضر وضعیت همه‌گیری کرونا در استان زرد رنگ است، افزود: علاوه بر ارائه خدمات به بیماران کرونایی، این مدیریت برای ارتقای رفاه حال بیمه شدگان و کاهش مراجعه درحال نهادینه کردن نسخه الکترونیک و حذف فرانشیز از مراکز درمانی دانشگاهی است.

کد خبر: 17436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =