سربلندی در درمان بیماران کرونایی

مدیر عامل بیمارستان میلاد با بیان اینکه این بیمارستان با دارا بودن ۵۰۰۰ نیروی انسانی یکی از مراکز شناخته شده در کشور است، تصریح کرد: این مرکز به عنوان یک بیمارستان ملی نام برده می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر فرهاد حمزه‌زاده در نشست خبری امروز که در سالن اجتماعات این بیمارستان برگزار شد، اظهارکرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا شاهد صحنه‌های بسیار عرفانی و ایثارگری‌ همکاران در این بیمارستان بودیم.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی نقش بسزایی در حل این بحران داشت و این پاندمی جهانی امتحانی بود برای بخش درمان سازمان که خوشبختانه تا کنون سربلند شده‌ایم.

مدیرعامل بیمارستان میلاد ادامه داد: مفتخریم که این بیمارستان از نظر کیفی و آماری در ماه‌ها و سال گذشته خوب درخشید و با تمام تلاش در خدمت بیماران کرونایی بود. در حال حاضر نیز با فروکش کردن موج چهارم ۳۰۰ تخت فعال کرونا مشعول خدمت رسانی است و ۳۰۰ بیمار کرونا از خدمات این مرکز بهره‌مند هستند.

حمزه زاده اعلام کرد: از مجموع ۱۴۱ هزار تخت فعال در کشور، بیمارستان میلاد ۰.۶ درصد از تخت‌ها را به خود اختصاص داده  است و ۸۵۰ پزشک در این مرکز مشغول به فعالیتند که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها فوق تخصص هستند.

وی با تاکید براینکه در دوران همه‌گیری کرونا بار دیگر ثابت شد که مردم، همیشه در صحنه و آماده جانفشانی هستند، افزود: شیوع ویروس کرونا و تلاش کادر درمان یادآور دوران جنگ و ایثارگری‌های آن دوران بود که در کشور تکرار شد.  در بیمارستان میلاد نیز شاهد صحنه‌های بسیار عرفانی و ایثارگری‌های همکاران بیمارستان بودیم. این مرکز درمانی با ۵ هزار نفر نیروی انسانی یکی از بیمارستان‌های برند و شناخته شده در سطح کشور است و این مرکز درمانی نه تنها به عنوان ویترین درمان سازمان شناخته می‌شود، بلکه فراتر از آن به عنوان یک بیمارستان ملی نام برده می‌شود.  

مدیرعامل بیمارستان میلاد با اشاره به همه‌گیری کرونا در دنیا و نیز کشور، گفت: سازمان تامین‌اجتماعی نقش بسزایی در مدیریت این بحران داشت و این پاندمی جهانی امتحانی شد برای بخش درمان سازمان که خوشبختانه توانستیم سربلند بیرون بیاییم.  افتخار آن را داریم که بیمارستان میلاد هم به لحاظ کیفی و نیز آماری خوب درخشید و مدعی هستیم که یکی از بهترین‌ها چه به لحاظ آماری و نیز کیفیت خدمات هستیم.

حمزه‌زاده ادامه داد: درحال حاضر که موج چهارم کرونا فروکش کرده است، بیمارستان ما ۳۰۰ تخت فعال برای بیماران کرونا دارد و ۳۰۰ بیمار کرونا هم‌اکنون در این مرکز بستری هستند و می‌توان گفت که هیچ بیمارستانی به این اندازه بیمار کرونای بستری ندارد.

وی افزود: بیمارستان میلاد با ارائه خدمت به بیش از ۱۳ هزار بیمار کرونایی، به حدود ۱.۲ درصد از این بیماران خدمات بستری ارائه کرده است. به این معنی که این مرکز درمانی بیش از دو برابر ظرفیت قابل تخصیص را تامین کرده است.  

مدیرعامل بیمارستان میلاد گفت: همچنین  ۷ درصد از تخت‌های بیمارستانی مجموعه درمان سازمان تامین‌اجتماعی در بیمارستان میلاد است و حدود ۱۰ درصد از بیماران کرونایی این سازمان فقط در بیمارستان میلاد پذیرش شده است که آمار بسیار درخشانی است.

حمزه‌زاده با بیان اینکه متولی درمان و بهداشت کشور، وزارت بهداشت است، اظهار کرد: ما در کنار وزارت بهداشت مدعی هستیم که خدمات شایانی را در زمینه کرونا به مردم ارائه کرده‌ایم.  در این مرکز درمانی تریاژ دولایه وجود دارد و ورودی تمامی بیماران کرونا از همان ابتدا در بخش اورژانس به صورت مجزا درنظر گرفته شده است. همچنین اورژانس بسیار اختصاصی و ایزوله در این بیمارستان وجود دارد که هیچ بیمار کرونایی با بیمار عادی ادغام نمی‌شود.  

مدیرعامل بیمارستان میلاد ادامه داد: همچنین از مجموع سه دستگاه CT اسکن که در این بیمارستان وجود دارد، یکی را برای بیماران کرونا اختصاص داده‌ایم که این اقدام حتی در بیمارستان‌های خصوصی نیز انجام نشده است و بسیاری از بیمارستان‌ها تنها دارای یک دستگاه CT اسکن هستند.  

حمزه‌زاده با اشاره به نحوه خدمت‌رسانی به بیماران کرونا در میلاد، افزود: در این بیمارستان، متخصصان عفونی به صورت شبانه‌روز مشغول به ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند و با ورود این بیماران، اولین پزشکی که بیماران را ویزیت می‌کند، متخصص عفونی است. این درحالی است که در بسیاری از بیمارستان‌ها به دلیل کمبود نیروی انسانی از رشته‌های غیرعفونی برای ویزیت بیماران استفاده می‌شود. این اقدام سبب شده بود تا بیماران با رضایت خاطر درمان‌ها و توصیه‌های پزشک را انجام دهند و در موارد نیاز به بستری، اکتفا نکنند.  

بستری بیماران کرونا در میلاد، ۲ برابر بیش از ظرفیت تعیین شده
 

وی با بیان اینکه سهمیه‌ای که وزارت بهداشت برای بستری بیماران کرونا درنظر گرفته بود، ۳۰۰ تخت بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه جزو بیمارستان‌های تابعه علوم‌پزشکی هستیم، برای میلاد ۳۰۰ تخت سهمیه درمان بیماران کرونا لحاظ شده بود؛ اما برای درمان این بیماران بیش از ۶۰۰ تخت اختصاص یافت که فراتر از وظیفه‌ای بود که بر اساس برنامه‌ریزی وزارت بهداشت برعهده داشتیم و می‌توانیم بگوییم که بیش از دو برابر این ظرفیت خدمت رسانی کردیم.  

مدیرعامل بیمارستان میلاد گفت:‌ همچنین اکثر تخت‌های ویژه و ICU که بیش از ۶۰ تخت است، به بیماران کرونا اختصاص یافت و در بخش‌های ICU پزشکان فوق تخصص ریه و فوق تخصص ICU حضور داشتند که بیماران را ویزیت و درمان می‌کردند.  

درمان رایگان بیماران تامین‌اجتماعی در میلاد


حمزه‌زاده با بیان اینکه بیمارستان میلاد وابسته به سازمان تامین‌اجتماعی است، تصریح کرد: تقریبا تمامی به بیمارانی که به این مرکز درمانی مراجعه می‌کردند به صورت رایگان خدمت‌رسانی می‌شد؛ مگر اینکه داروهایی را که تحت پوشش بیمه نباشد، برای آن‌ها تجویز شود که تهیه این داروها نیز برعهده بیمارستان است تا بیمار مجبور به مراجعه به بیرون نشود.

وی ادامه داد: هزینه درمان بیماران آزاد نیز با تعرفه دولتی محاسبه می‌شود و البته به دلیل اینکه بیش از ۵۰ درصد این افراد توانایی پرداخت نداشتند، به صورت رایگان درمان شدند که پرونده آن‌ها موجود است.  

مدیرعامل بیمارستان میلاد افزود: برای مثال بسیاری از خانم‌های باردار که فاقد بیمه بودند به صورت رایگان ویزیت و بستری شدند و داروهای آن‌ها نیز تامین شد و به سلامت از بیمارستان رفتند.  

حمزه‌زاده با بیان اینکه یکی از خدمات شایان به بیماران در مدت همه‌گیری در بخش زنان و زایمان بود، رخ داد، اظهار کرد: از نظر آماری می‌توانیم بگوییم که از میان مراجعه کننده‌های زنان باردار مبتلا به کرونا، ما کمترین فوتی را داشتیم که این آمار با بهترین بیمارستان‌های روز دنیا رقابت می‌کند.  

وی با اشاره به هزینه‌های درمانی بیمارستان میلاد در مدت همه‌گیری کرونا، گفت: این بیمارستان متکی به درآمدهای خود است و متاسفانه از مبلغ یک میلیارد یورویی که به دستور رهبر معظم انقلاب برای امر کرونا تخصیص یافت، تاکنون ریالی از هیچ نهادی دریافت نکرده‌ایم.

کد خبر: 16672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =