توجه به منابع انسانی، راهگشای برنامه‌های راهبردی

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان قزوین نیروی انسانی را به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه سازمان‌ها برشمرد که توجه به نیازها و مسائل این حوزه می‌تواند در دست‌یابی به اهداف و چشم‌اندازهای تعیین شده سازمان‌ها راهگشا باشد؛ او همچنین یکی از موثرترین اقدامات سازمان تامین‌اجتماعی را برنامه‌ریزی ‌راهبردی در حوزه منابع انسانی هم برای بهره‌مندی از نیروهای کارآمد و نیز در جهت تکریم خانواده تامین‌اجتماعی توصیف کرد.

دکتر محمدصادق بابایی با دارا بودن ۲۰ سال سابقه همکاری در خانواده تامین‌اجتماعی، دارای مدرک دکترای پزشکی عمومی و فوق‌لیسانس مدیریت بهداشت سلامت(MPH) است. ریاست بیمارستان‌های تاکستان و قزوین را در کارنامه حرفه‌ای خویش دارد و از سال ۱۳۸۱ تاکنون در کسوت مدیریت درمان، ارائه خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان قزوین ناظر بر عملکرد دو بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی قزوین و ۱۰۴ تختخوابی تاکستان و درمانگاه‌های تامین‌اجتماعی است، افزود: چهار درمانگاه استان شبانه‌روزی و باقی در دو شیفت صبح و عصر به بیماران و بیمه‌شدگان تامین‌جتماعی ارائه خدمت می‌کند.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان قزوین با اشاره به ۱۵۰۰ نیروی انسانی شاغل در درمان تامین‌اجتماعی استان، اظهار کرد: بدیهی است، نیروی انسانی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه هر سازمانی به شمار رفته و توجه به نیازها و مسائل این حوزه تاثیر مستقیم بر دست‌یابی سازمان‌ها به اهداف و چشم‌اندازهای خود دارد.

بابایی گفت: سازمان تامین‌اجتماعی نیز از این مقوله مستثنی نبوده و همواره از طریق واحدهای آموزش و منابع انسانی تلاش می‌کند تا سطح علمی و تخصصی کارکنان را ارتقا داده و با حل مسائل آنان سبب رضایت‌مندی هرچه بیشتر کارکنان شود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین‌اجتماعی مانند هر سازمان سرآمد و پویا، توجه ویژه‌ای به منابع انسانی خود دارد، تصریح کرد: به طوری که همواره این مهم به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران این نهاد به شمار می‌رود.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان قزوین، افزود: در سال‌های اخیر، حلقه مفقوده‌ای در ارتباط با منابع انسانی احساس می‌شد که با تشکیل معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، بستر لازم برای تعامل هرچه بیشتر با کارکنان فراهم شده و تحقق این امر در سازمان، خود موید توجه عمیق و ویژه مدیریت کلان سازمان به مقوله منابع انسانی است.

بابایی اظهار کرد: ترکیب انتخابی این معاونت هوشمندانه بوده، به گونه‌ای که حوزه‌های مرتبط منابع انسانی، تشکیلات و ارزیابی عملکرد در کنار هم چینش شده است. از نکات بارز این مهم، تشکیل مجموعه‌ای مستقل و متخصص برای امر ارزیابی عملکرد است که امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه مطرح است.

وی با بیان اینکه در استان نیز ارزیابی رضایت‌مندی ارباب‌رجوع به عنوان اساس و پایه سنجش عملکرد درنظر گرفته می‌شود، گفت: به گونه‌ای که رضایت‌مندی ارباب‌رجوع به طور مکرر پایش و گزارش‌گیری می‌شود.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان قزوین، همچنین انتخاب مدیران آینده را یکی دیگر از اقدامات توسعه‌ای سازمان، مبتنی بر روکردهای کیفی منابع انسانی برشمرد و ادامه داد: به دستور موکد مدیرعامل محترم سازمان مبنی بر انتخاب مدیران آینده بر مبنای شایسته‌گزینی، سالانه آزمون تخصصی در سطوح مختلف بین همکاران برگزار می‌شود تا بر مبنای آن و بر اساس اولویت‌های تعیین شده، مدیرانی مدبر، آگاه و توانمند به منظور صیانت از حقوق گیرندگان خدمت انتخاب و در راس امور قرار بگیرند و تاکنون دو مرحله از این آزمون‌ها برگزار شده است.

بابایی با اشاره به ارزیابی مواردی مانند برخورداری از تجربه، تحصیلات و سابقه برای انتصاب‌ها که در امتداد آزمون‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: در استان قزوین، افرادی در ستاد مدیریت ارتقا می‌یابند که از نظر کیفیت و نیز کمیت، از رشد مناسبی برخوردار باشند. بدین لحاظ، برخورداری از تجربه حرفه‌ای، داشتن تحصیلات مرتبط و نیز گزینش در آزمون، به عنوان معیارهای مهم انتصاب در سمت‌های مدیریتی و کارشناسی ارشد به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه و همه‌گیری افسارگسیخته کرونا، توجه به سلامت جسم و روان همکاران توامان مورد نظر مدیران سازمان است، افزود: علاوه بر تامین وسایل ایمنی کارکنان از جمله ماسک، مواد ضدعفونی کننده و پوشش‌های محافظتی بر اساس پروتکل‌ها، پرداخت‌های انگیزشی به پرسنل نیز همواره به عنوان اولویت‌های تعیین شده در بحث منابع انسانی با قید فوریت انجام شده است.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان قزوین، اظهار کرد: می‌توان گفت، تمامی کارکنان در این ایام به هیچ‌عنوان با تاخیر در پرداخت حقوق و مزایا روبرو نشده‌اند تا با طیب خاطر امکان ارائه سرویس‌های مناسب به بیماران را داشته باشند.

کد خبر: 16386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =