نحوه و شرایط بیمه خادمان مساجد

سرپرست اداره‌کل تامین اجتماعی استان البرز گفت: خادمین مساجد می توانند نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه شوند و از خدمات درمانی، مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگی این سازمان استفاده کنند.

ابوالحسن قورچیان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، گفت: افرادی که صرفاً به عنوان خادم ثابت در مساجد کشور شاغل هستند، با معرفی سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات تابعه آن، طبق قانون تامین اجتماعی تحت پوشش قرار می‌گیرند. بر این اساس نرخ حق بیمه در بیمه خادمین مساجد ۲۷ درصد و فاقد بیمه بیکاری است.

وی در خصوص نحوه پرداخت حق‌بیمه خادمان مساجد افزود: مسئولیت پرداخت حق بیمه به صورت کامل برای متقاضیان جدید از ابتدای خرداد ماه ۹۸ به عهده خود بیمه شده است. اما بیمه شدگان قبل از این تاریخ که همچنان شاغل و فعال باشند ۷۰ درصد حق بیمه توسط خودشان و ۲۰ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.

سرپرست اداره‌کل تامین اجتماعی استان البرز ادامه داد: معاینات پزشکی وفق ماده ۹۰ قانون تامین اجتماعی الزامی است، مگر این که متقاضی ظرف ۱۰ سال قبل از درخواست حداقل یک سال و ظرف یک سال قبل از ارائه درخواست حداقل ۹۰ روز سابقه بیمه‌پردازی داشته باشد.

به گفته قورچیان حداکثر سن برای بیمه خادمان مساجد ۵۰ سال است و در صورت مازاد سنی، متقاضی باید نسبت به سنوات مازاد دارای سابقه پرداخت حق بیمه باشد.   مبنای تعیین حق بیمه، حداقل دستمزد است که توسط شورای عالی کار هر ساله تعیین می شود.

وی در خصوص مهلت پرداخت حق بیمه گفت: حق بیمه هر ماه، از اول ماه بعد قابل پرداخت است و در صورت عدم واریز حق بیمه در سه ماه متوالی قرارداد ابطال می شود.

سرپرست اداره‌کل تامین اجتماعی استان البرز با بیان این که خادمین بیمه شده مساجد می توانند از خدمات درمانی تامین اجتماعی استفاده کنند، گفت: تعهدات بلندمدت سازمان تامین اجتماعی برای این گروه از بیمه شدگان شامل مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگی است و تعهدات کوتاه مدت شامل کمک هزینه پروتز و اروتز و کفن و دفن است و به این بیمه شدگان غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و کمک ازدواج تعلق نخواهد گرفت.

کد خبر: 16080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =