مراسم رونمایی از مجموعه تنقیح قوانین تامین اجتماعی

مراسم رونمایی از مجموعه تنقیح قوانین تامین اجتماعی با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آغاز شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مراسم رونمایی از مجموعه تنقیح قوانین و مقرارت سازمان تأمین اجتماعی با حضور مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی آغاز شد. در این مراسم از ۲۰ عنوان بخشنامه شورای تنقیح مقررات سازمان تأمین اجتماعی رونمایی شد.

عمران نعیمی -مدیرکل حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی- در مراسم رونمایی از مجموعه تنقیح قوانین تامین اجتماعی اظهار کرد: تا کنون ۱۴۸۵ جلسه برگزار کردیم تا بحث تنقیح بخشنامه‌ها به سرانجام برسد و پیش از این در هر موضوع ۴۰ کارگروه و  ۴۰ موضوع دیگر داشتیم.

وی با بیان اینکه اهمیت و ضرورت تنقیح مقررات بر کسی پوشیده نیس، افزود: دسترسی آزاد به بخشنامه‌ها و شفافیت برای ما مهم بود و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همواره بر تنقیح و اصلاح این قوانین تاکید داشت.

مدیرکل حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تامین اجتماعی یک سازمان بخشنامه محور است و فرآیند اجرای مقررات در قالب صدور بخشنامه صورت می‌گیرد و با توجه به تعداد زیاد شعب الزامی بودن این ضرورت طبیعی است.

نعیمی تاکید کرد: مهمترین اولویت سازمان، قانون‌گرایی است و در همین راستا تمام تلاش ‌مان را کردیم تا بخشنامه‌ها مطابق با قوانین و مقررات باشد و پالایش آن‌ها در این راستا انجام شد و شفاف بودن بخشنامه‌ها در اولویت اجرای این طرح قرار گرفت.

مدیرکل حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه از دانش تخصصی بخش‌های فنی سازمان تامین اجتماعی استفاده شد، گفت: از واحدهای مختلف نمایندگانی در جلسات تجمیع، تنقیح و اصلاح قوانین حضور داشتند و در همه موضوعات مرتبط با شرکای اجتماعی، نمایندگان آن‌ها دعوت شدند.

نعیمی ادامه داد: موضوع مهم دیگر انتشار این قوانین و مقررات و دسترسی آزاد به این بخشنامه‌هاست که در این راستا آن‌ها را در سایت سازمان و سامانه ملی قوانین و مقررات ملی منتشر خواهیم کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، همچنین روزبه کردونی مدیرعامل موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: هنر و کارکرد یک سیاستمدار تبدیل آرمانها و آرزوها به سیاست و عمل در عرصه اجرایی است و این معیار موفقیت یک سیاستمدار است که مشکلات را شناسایی و حل کند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی دایره گسترده‌ای از ذینفعان دارد و به دلیل سابقه طولانی با انباشت قوانین و مقررات روبرو است و تنقیح قوانین یکی از دغدغه‌های دائمی آن بوده است.

مدیرعامل موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی  ادامه داد:‌ در دوران جدید و سرعت تحولات اجتماعی و تکنولوژیکی ضرورت تنقیح و اصلاح قوانین اهمیت بالاتری دارد در سازمان تامین اجتماعی از زمان شروع دوره مدیریتی جدید یکی از مهمترین مسائل تنقیح مقررات بوده و همواره این دغدغه مهم پیگیری شد که نهایتا امروز شاهد به نتیجه رسیدن این موضوع هستیم.

در انتهای این مراسم ۲۰ کتاب از مجموعه تنقیح قوانین تامین اجتماعی با حضور مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و جمعی از معاونان این سازمان رونمایی شد.

کد خبر: 16074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =