فریب برخی از آگهی‌های استخدام را نخورید

رئیس پلیس فتا استان کردستان از کلاهبرداری و اعتماد بی‌جای کاربران به اغلب سایت های کاریابی خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری چند میلیون تومانی از وی در پوشش سایت‌های فروش واسط و کاریابی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، شاکی با مشاهده آگهی استخدام با حقوق مزایای بالا در سایت واسطه‌گر دیوار، برای احراز هویت کپی مدارکش دو شماره‌حساب در بانک موردنظر افتتاح نموده و مدارک‌ها را از طریق شبکه اجتماعی تلگرام برای متهم ارسال کرده است.

این مقام مسئول بیان داشت: در ادامه اظهارات شاکی مشخص شد پس از ارسال مدارک هویتی و مشخصات حساب‌های بانکی، متهم وجه مسروقه را به‌حساب بانکی کاربران واریز و از آن‌ها می‌خواسته است تا برای وی ارز دیجیتال بخرند و به ازای آن مبلغی به کاربران پرداخت می‌کرده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا سرنخ‌هایی از این حساب‌های واسط به دست آمد که پس از احضار متهم به پلیس فتا مشخص شد فرد شناسایی‌شده نیز خود قربانی ناآگاهی‌اش بوده و در دام کلاهبرداران گرفتارشده است.

سرهنگ دانش پور تصریح کرد: با اقدامات پلیسی رد عامل اصلی کلاهبرداری که با درج آگهی در قالب فروش کالا و استخدام، سوژه‌های خود را درسایت دیوار شهرستان‌ها دنبال می‌کرد توسط کارشناسان پلیس فتا به دست آمد و متهم  پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان کردستان تأکید کرد: ازآنجایی‌که افراد زیادی در سطح جامعه جویای شغل هستند و شغل مناسب یکی از نیازهای اساسی جوانان می‌باشد؛ از همین‌رو شیادان سایبری با سوءاستفاده از این موضوع با درج آگهی‌های استخدامی کاذب در فضای مجازی و همچنین سایت‌های آگهی آنلاین اقدام به کلاهبرداری ازشهروندان می‌کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هم‌وطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کد خبر: 15874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =