لزوم ادامه تعطیلی مدارس تا مهار کرونا

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه بازگشایی مدارس این است که این اطمینان را به مردم بدهند که قدرت سرایت ویروس کرونا مهار شده و هیچ گونه تهدیدی بر سلامت دانش‌آموزان نباشد در غیر این صورت نباید مدارس باز شوند.

فرهاد بشیری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص پیش‌بینی ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس از مهرماه  اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر انواع جهش یافته آن، همه مسئولین باید این موضوع را مدنظر قرار داده و به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه کنند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد؛ مدارس و مراکز آموزشی است البته اخیرا اعلام شد که مدارس از مهرماه مجددا بازگشایی خواهد شد ولی این موضوع مستلزم رعایت و حفظ همه پروتکل‌های بهداشتی باشد و در نهایت ستاد ملی مبارزه با کرونا باید این موضوع را مصوب کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر ویروس کرونا همه مقاطع سنی را تهدید می‌کند و قطعا دانش‌آموزان نیز در تیررس این ویروس منحوس هستند. دانش آموزان سرمایه‌های این مملکت هستند و باید مراقبت‌های لازم از آن‌ها صورت گیرد.

بشیری ادامه داد: البته نظر و پیش‌بینی ستاد ملی مبارزه با کرونا شاید بر اساس این است که واکسیناسیون عمومی شروع شده و احتمال بر این است که تا موعد مقرر بتوان شیوع این ویروس را کنترل کرد.

وی تاکید کرد: لازمه بازگشایی مدارس این است که این اطمینان را به مردم بدهند که قدرت سرایت ویروس کرونا مهار شده و هیچ گونه تهدیدی بر سلامت دانش‌آموزان نباشد در غیر این صورت نباید مدارس باز شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: البته اقدامات خوبی برای کنترل ویروس کرونا در کشور در حال انجام است و وزارت آموزش و پرورش نیز طرح‌های خوبی از جمله راه‌اندازی سیستم شاد انجام داده است ولی متاسفانه این وزارتخانه آنگونه که باید و شاید نتوانسته برای روند آموزش و تربیت دانش‌آموزان از این سیستم‌ها استفاده کند.

کد خبر: 15624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =