بازگشت سرخابی‌ها به لیگ برتر و جنگ صدرنشینان

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی امشب پیگیری خواهد شد که تیم‌های استقلال و پرسپولیس بعد از حضور در لیگ قهرمانان آسیا به این مسابقات بازگشته‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) امشب با برگزاری سه دیدار در ادامه هفته بیست و سوم پیگیری خواهد شد و تیم های استقلال، پرسپولیس و تراکتور که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند باید در مسابقات لیگ بعد از وقفه ای سه هفته ای به مصاف حریفان خود بروند. هر سه مسابقه از اهمیت زیادی بر خوردار است و نتایج آن می‌تواند جدول رده بندی مسابقات را تحت تاثیر خود قرار دهد. 

**پیکان - تراکتور؛ دستان خالی خطیبی و انگیزه پیکان

تیم فوتبال پیکان هفته گذشته توانست یک امتیاز  برابر تیم آلومینیوم اراک کسب کند و با ۲۶ امتیاز در جایگاه نهم قرار بگیرد.خودروسازان قصد دارند با برتری برابر تراکتور رتبه خود را در جدول رده بندی ارتقا بدهند.در آن طرف، تیم تراکتور بعد از صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به دنبال این است که در بازی‌های لیگ برتر فوتبال هم روند رو به رشد خود را ادامه بدهد و با برتری برابر تیم پیکان در کورس مدعیان قهرمانی قرار بگیرد.اشکان دژاگه و مسعود شجاعی بعد از بازی‌های آسیایی در تمرینات تیم تراکتور شرکت نکردند. آن‌ها در بازی با پیکان هم حضور نخواهند داشت.محمد ابراهیمی، دانیال اسماعیلی و فرزاد حاتمی هم به علت مصدومیت نمی‌توانند تیم پیکان را در این بازی همراهی کنند. شاگردان رسول خطیبی پس حضور موفق در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و صعود از این مرحله با روحیه مضاعفی پا به این مسابقه خواهد گذاشت. تراکتوری‌ها دو بازی کمتر نسبت به حریفان خود دارند و شانس زیادی برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر این فصل از رقابت‌ها را دارند. 

**استقلال - ذوب آهن؛تلاش برای بقا در کورس قهرمانی

استقلال دیگر نماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پس از صعود از مرحله گروهی و بازگشت از این رقابت‌ها در اولین دیدار خود باید به مصاف ذوب‌آهنی قرار بگیرد که برای بقا می‌جنگند. البته ذوبی‌ها با حضور مجتبی  حسینی روی نیمکت‌شان شرایط بهتری نسبت به نیم فصل اول پیدا کرده‌اند و از منطقه سقوط خارج شده‌اند اما برای حفظ جایگاه خود نیاز دارند تا مقابل استقلال امتیاز کسب کنند. ذوبی‌ها پس از تغییر برنامه لیگ برای دیدار با استقلال دچار مشکلات زیادی شدند و اعضای تیم در چند نوبت به تهران سفر کردند تا مقابل استقلال قرار بگیرند.در مقابل شاگردان فرهاد مجیدی برای باقی ماندن در کورس قهرمانی باید ذوب‌آهن را شکست دهند. فرهاد مجیدی پیش از هدایت تیمش یکی از گزینه‌های سرمربی گری اصفهانی‌ها بود و از این بابت مصاف سرمربی استقلال با ذوبی‌ها جذاب خواهد بود. استقلال در ۵ دیدار گذشته خود ۲ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست را در کارنامه خود به ثبت رسانده و فرهاد مجیدی برای بهبود کارنامه تیمش تلاش می‌کند تا در دیدارهای پیش رو امتیازات کامل را به دست آورد. باید دید برنده این دیدار در نهایت کدام تیم خواهد بود. مجموع دیدارهای استقلال و ذوب آهن در جام‌های مختلف ۵۹ است و دو تیم در هفته بیست و دوم لیگ برتر برای شصتمین بار برابر هم به میدان می‌روند. در ۵۹ بازی گذشته سهم استقلال ۲۶ و سهم ذوب آهن ۱۶ پیروزی است و سایر دیدارهای دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

**پرسپولیس - سپاهان؛ جنگ همیشگی سرخ و طلایی

یم فوتبال پرسپولیس در حالی امشب میهمان سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش جهان است که فاصله کم دو تیم در صدر جدول باعث حساسیت طرفداران آنها برای رسیدن به صدر جدول شده است.تیم فوتبال سپاهان با ۴۴ امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد تا سرخپوشان پایتخت برای کاهش این فاصله، چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار نداشته باشند.یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس قصد دارد تیمش را با کمترین درصد خطا وارد بازی با سپاهان کند.حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس همچون همیشه در چارچوب دروازه قرار خواهد گرفت. سیدجلال حسینی نیز که به تازگی از مصدومیت رهایی پیدا کرد در قلب دفاع این تیم در کنار محمدحسین کنعانی زادگان قرار می‌گیرد. 

دیدار سپاهان و پرسپولیس همواره جذاب و دیدنی  بوده  و به ال کلاسیکوی ایران معروف است.این ۲ تیم  رقابت جدی برای قهرمانی در لیگ برتر فوتبال را دارند به همین علت با تمام قوا به مصاف هم می‌روند.طلایی پوشان اصفهانی هفته گذشته با برتری برابر تیم نساجی مازندران ۴۴ امتیازی شدند و در صدر جدول رده بندی قرار گرفتند. آن‌ها قصد دارند تا با برتری برابر سرخپوشان پایتخت صدرنشینی خود را در جدول رده بندی تثبیت کنند.با توجه به اینکه شاگردان نویدکیا در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشتند به همین علت زمان بیشتری برای آماده سازی داشتند.تیم‌های پرسپولیس و سپاهان تاکنون ۷۴ بار به مصاف یکدیگر رفتند که حاصل آن ۲۵ برد برای پرسپولیس، ۱۸ برد برای سپاهان و ۳۱ دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. علاوه بر این، آخرین شکست پرسپولیس در اصفهان به لیگ پانزدهم برمی‌گردد و باید دید طلسم ۲۱۰۰ روزه سپاهان مقابل پرسپولیس می شکند یا نه.

**برنامه سه دیدار پایانی هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

ساعت ۲۰:۲۵     سپاهان - پرسپولیس

ساعت ۲۱:۲۰     تراکتورسازی - پیکان

ساعت ۲۲:۱۵     استقلال- ذوب آهن

کد خبر: 15269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =