بخشودگی جرائم بیمه‌ای برای حمایت از تولید

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: قطعا ابلاغ و اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای توسط سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بوده و با رویکرد حمایتی و تقویتی و مساعدت برای احیاء کارگاه‌های بحرانی اجرایی می شود.

علی حسینی محمدآبادی در خصوص طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان به آتیه‌آنلاین گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از تولید و کارفرمایان مدیونی که موفق به پرداخت دیون خود به سازمان در موعد مقرر نشده و از این بابت مشمول جریمه پرداخت شده اند، تاکنون به طور میانگین هر دو الی سه سال یک بار، طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان را اجرا نموده است.

وی افزود: کارفرمایان مدیون در سنوات گذشته به ‌منظور تعیین تکلیف بدهی‌های خود که به مرحله قطعیت رسیده بود جهت  برخورداری از تسهیلات مزبور استقبال بی نظیری داشتند و اگر چه با توجه به تغییرات بخشنامه بخشودگی جرائم بیمه ای  در سنوات اخیر، دایره شمول کارفرمایان کوچکتر از قبل شده، ولی در مجموع می توان گفت میزان استقبال از اینگونه طرح‌ها بالای ۹۰ درصد است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان ادامه داد: آخرین آمار موضوع بخشودگی جرایم بیمه‌ای مربوط به سال ۱۳۹۸ است که به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور مساعدت با کارفرمایان خوش حساب مدیون، اجرا شد و تعداد ۲۳۰۹ کارفرمای مدیون در استان کرمان در این طرح مشارکت نمودند.

وی در خصوص میزان بخشودگی جرائم بیمه ای و نیز مبالغ وصول بدهی های معوق با اجرای این طرح در سال ۹۸ گفت: کل مبلغ بدهی مشمولان استان بیش از ۱۲۶ میلیارد تومان بود که از این مبلغ، بیش از ۳۵ میلیارد تومان جرائم بیمه ای کارفرمایان مدیون، مشمول بخشودگی و بیش از ۶ میلیارد تومان از مجموع بدهی مذکور تا پایان طرح وصول شد که البته به توجه به تقسیط های انجام شده این مبلغ  افزایش می یابد.

حسینی محمدآبادی افزود: اکنون کارفرمایان در استان کرمان ۱۱۰۰ میلیارد تومان بدهی معوقه به سازمان تامین اجتماعی دارند که نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان آن جرائم است و می‌توانند با استفاده از این فرصت، از بخشودگی جرائم بهره مند شوند.

وی در توضیح نحوه اطلاع رسانی برای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان در سال جاری گفت: اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان با استفاده از کلیه ظرفیت‌های سمعی و بصری موجود، جراید، ارسال پیامک به کارفرمایان مدیون و نیز از طریق مکاتبه با استانداری، فرمانداریها، شهرداریها، سازمان صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، اتحادیه اصناف و ... نسبت به اطلاع‌ رسانی گسترده، دقیق و جامع به مخاطبان در خصوص نحوه اجرای بخشودگی جرائم اقدام کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با ابراز امیدواری از این که تمامی کارفرمایان استان از این فرصت برای تسویه بدهی های بیمه ای و بهره مندی از بخشودگی جرایم، استفاده کنند، گفت: اینگونه طرح ها به رفع مشکلات واحدهای تولیدی، در این روزهای سخت اقتصادی کمک کرده و کارفرمایان را در انجام به موقع تعهدات قانونی خود در برابر نیروی کار و پرداخت به موقع حق بیمه یاری می رسانند.

حسینی محمدآبادی تاکید کرد: قطعا ابلاغ و اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای توسط سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها بوده و با رویکرد حمایتی و تقویتی و مساعدت برای احیاء کارگاه‌های بحرانی اجرا می شود.

کد خبر: 15257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =