اتهام دیده‌بان حقوق بشر علیه نیروهای امنیتی ونزوئلا

نیروهای امنیتی ونزوئلا کشاورزان را اعدام و مردم را خودسرانه بازداشت و شکنجه کرده و غیرنظامیان را در دادگاه‌های نظامی محاکمه کرده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس گزارش امروز -دوشنبه- یک گروه نظارتی بین‌المللی، نیروهای امنیتی ونزوئلا که علیه شورشیان کلمبیا در امتداد مرز مشترک این کشور عملیات انجام می‌دهند، کشاورزان را اعدام و مردم را خودسرانه بازداشت و شکنجه کرده و غیرنظامیان را در دادگاه‌های نظامی محاکمه کرده‌اند.

در گزارش دیده‌بان حقوق بشری آمده است که این عملیات در ۲۱ مارس در ایالت آپوره ونزوئلا آغاز شد، جایی که سابقا مقام‌های ونزوئلایی با حضور کلمبیایی‌های مسلح مواجه بودند.

این گزارش تاکید کرد که عللی که باعث وقوع درگیری‌ها شده متفاوت هستند اما رهبران محلی و همچنین گروه‌های حقوق بشری و امدادی به این سازمان گفته‌اند که یک گروه مسلح که ارتباطات نزدیکی با دولت ونزوئلا دارد تلاش می‌کند تا یک گروه چریکی رقیب را کنار بزند و کنترل قاطع بر قاچاق مواد مخدر را به دست آورد.

«خوزه میگوئل ویوانکو»، مدیر دیده‌بان حقوق بشر در آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «سؤرفتارهای شدید علیه ساکنان آپوره اتفاقات منفردی توسط عوامل سرکش نیستند، بلکه مطابق با اقدامات سیستماتیک نیروهای امنیتی ونزوئلا پیش می‌روند.»

کد خبر: 14275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =