بازگشت شرکت‌های معتبر خودروسازی به ایران زمان‌بر است

یک کارشناس خودرو درباره تاثیر لغو تحریم‌ها بر صنعت خودروسازی گفت: حتی اگر همین امروز آمریکا تحریم‌ها را لغو کند، بازگشت شرکت‌های معتبر بین ۹ تا ۱۸ ماه زمان نیاز دارد.

علی شکوهی کارشناس خودرو در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره اثرات احتمالی لغو تحریم‌های آمریکا بر صنعت خودروسازی بیان کرد: بازگشت شرکت‌های معتبر دنیا به ایران کمی زمان‌بر است. حتی اگر همین امروز خزانه‌داری آمریکا تحریم‌ها را بردارد، بازگشت شرکت‌های خودروسازی به ایران بین ۹ تا ۱۸ ماه زمان نیاز دارد.

وی ادامه داد: بر اساس اخبار رسیده، مذاکرات درباره بازگشت طرفین به برجام به مرحله تائید پیش‌نویس‌ها رسیده است و در این مرحله باید منتظر تائید پیش‌نویس‌ها از سوی دو طرف باشیم.

شکوهی گفت: در صورت تائید پیش‌نویس‌ها و اجرای دوباره برجام، قطعاً شاهد تسهیل روابط بازرگانی بین‌المللی خواهیم بود و قاعدتاً شاهد بازگشت برندهای معتبر به کشور خواهیم بود

وی اضافه کرد: موضوع بسیار مهمی که در مذاکرات باید در نظر گرفته شود این است که مذاکره کنندگان باید حداکثر منافع برای شرکت‌ها و کشور را در نظر داشته باشند.

این کارشناس خودرو تاکید کرد: باید برای همکاری با برندهای معتبر راهکاری‌هایی داشته باشند که ترک همکاری برای شرکت‌های تازه‌وارد هزینه‌بر باشد و به‌آسانی شاهد اتفاق‌های گذشته نباشیم، بنابراین در مذاکرات پیش رو باید حرفه‌ای‌تر عمل کنیم.

کد خبر: 14131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =