سریال اشتباهات جنجالی مجریان پایان ندارد؟

حکایت اشتباه مجری‌هایی که در قاب برنامه‌های صداوسیما حاضر می‌شوند، حکایت یک سریال ادامه دار است که گویی ته ندارد.

به گزارش آتیه آنلاین، مجریان تلویزیون همواره سعی  می‌کنند که با اجرای برنامه‌های مختلف، بیشتر و بهتر دیده شوند اما در مواقعی، اوضاع بر وفق مراد نیست و یک مجری با یک‌سری الفاظ یا سوالاتی که از مهمان می‌پرسد، مورد انتقاد قرار می‌گیرد و سیل واکنش‌ها به او سراریز می‌شود.

روز گذشته بریده ویدئویی از قسمت ششم برنامه «مثل ماه»، در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و واکنش‌های منفی فراوانی به دنبال داشت. ماجرا از این قرار است که رسالت بوذری مجری برنامه از مهمانش که دچار معلولیت جسمی بود، درباره وضعیت معلولیت همسرش پرسید اما ادبیات نامناسب او، عملکردش را هدف انتقادها قرار داد. او سوال خود را این طور مطرح کرد و گفت: «ببخشید سوال می‌کنم، متراژ دست‌وپای خانمت مثه خودته یا مثه ماهاست؟»او جواب می دهد: مثل شماست (لبخند می‌زند) و مجری دوباره میپرسد: عه؟ یعنی هیچ تفاوتی با «ما» الان ندارن؟

به دنبال سیل انتقادات و حمله کاربران به این نوع ادبیات،رسالت بوذری در توضیح ماجرا از آگاهانه بودن سوال خود صحبت کرده و گفته است که قصد شوخی هم نداشته و گاف یا اشتباه ناخواسته‌ای اتفاق نیفتاده و قصدش از استفاده از چنین ادبیات خاصی نزدیک شدن به مهمان و ایجاد رابطه صمیمانه با او بوده، چون خود او هم در برنامه عیناً از لفظ «متراژ» برای دست و پایش استفاده کرد. با این حال استفاده از این ادبیات عده‌ زیادی از مخاطبان را ناراحت کرده و معلوم نیست افرادی در شرایط مشابه مهمان برنامه، مانند او فکر کنند و این الفاظ را دوست داشته باشند.

چندی پیش نیز محمدجعفر خسروی، یکی از مجریانی که بیشتر او را با اجرای برنامه‌ «زنده‌باد زندگی» می‌شناسیم  در یکی از برنامه‌های قدیمی‌اش از مهمانش، دکتر فریبرز عزیزی که از اهالی استان کرمانشاه است، پرسیده بود: «این لباس چوپانی چیه پوشیدید؟» و میهمان برنامه هم توضیح می‌دهد: «این لباس در اصل یادگار زمان کاوه آهنگر و ضحاک مار به‌دوش و نماد آزادی از چنگال ظلم و بیگانگان است.»

یکبار دیگر هم ویدوئویی در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست شد که به برنامه «دستپخت» تعلق داشت. در این ویدئو، سیدوحید حسینی، مجری برنامه از میهمان که یک دختر نوجوان است، می‌پرسد: «اینکه بابا راننده تاکسی است، پیش دوستات ناراحتت نمی‌کند؟» دختر هم پاسخ می‌دهد: «نه، خب این هم یک شغل است. مگر همه شغل‌ها باید دکتر یا مهندس باشد؟» اما مجری برنامه که انگار دست‌بردار نبود، باز هم پرسید: «پس همه دوستانت می‌دانند که بابا راننده تاکسی است؟»‌ و دختر هم جواب داد:‌ «بله، همه می‌دانند و خوشحال هم هستم.»این ویدئو بعد از این‌که در شبکه‌های اجتماعی چندین و چند بار دیده شده، با واکنش‌های زیادی همراه شد و اعتراض رانندگان تاکسی را هم به دنبال آورد. در نهایت حسینی هم وادار به عذرخواهی شد.

این‌که بعضی از مجریان تلویزیون، سوال‌هایی از میهمان برنامه می‌پرسند که او را ناراحت می‌کند یا حتی مردم یک شهر و منطقه را می‌رنجاند، همیشه این پرسش را پیش آورده که چرا اصول اجرا، از یک استاندارد برخوردار نیست تا باعث ناراحتی کسی نشود؟ چرا سیمای ملی قصد ندارد خانه تکانی اساسی انجام دهد و نظارت بر حسن عملکرد کادر خودش را بیش از پیش شدت بخشد؟

کد خبر: 14095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =