متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام قابل تقدیری است

رییس کانون کارکنان بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در خصوص اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اجرا شده در سال ۱۳۹۹ گفت: اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته اقدام بسیار ارزشمند و البته قابل تقدیری است.

مهدی علمدوست در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه تداوم اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از محل مطالبات این سازمان از نهاد دولت در حال اجرا است، باید به این نکته توجه داشته باشیم که بدهی های نهاد دولت به سازمان تامین اجتماعی محصول دهه های گذشته است که با این اقدام دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی، در انتظار واریز بخش قابل توجهی از آن به حساب تامین اجتماعی هستیم.

این فعال حوزه بازنشستگی در ادامه با اشاره به اینکه دریافتی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به طور مستقیم تاثیرگرفته از حداقل حقوق کارگران است، اضافه کرد: بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین‌اجتماعی دریافتی بازنشستگان از حداقل حقوق تعیین شده توسط شورای عالی کار که هرساله اعمال می‌شود نباید کمتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته باید این نکته را نیز مدنظر داشت که حداقل حقوق کارگران در طی سالهای گذشته با توجه به نیاز معیشت این بخش از جامعه تنظیم و مشخص نشده است.

علمدوست بیان کرد: نکته دیگر قابل ذکر این است که تعامل مناسبی در استان بین کانون های بازنشسته همکار تامین اجتماعی و بازنشستگان تامین اجتماعی در استان وجود دارد و به طور طبیعی اجرای درست و قابل استناد اقداماتی نظیر متناسب سازی حقوق بازنشستگان حق و مطالبه همه بازنشستگان تامین اجتماعی است.

کد خبر: 13657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =